اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - 02 March 2020
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد : دولت بنا دارد از توانایی و پتانسیل گروههای غیر دولتی در تقویت حقوق مصرف کنندگان استفاده ببرد.

استفاده از توانمندی گروه های غیردولتی برای تقویت حقوق مصرف‌کنندگانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، عباس تابش با اشاره به نهم اسفند ( روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان) گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان سیاست های متعددی را برای حمایت از مصرف کنندگان دنبال می کند. البته حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان باید بعنوان یک اصل در زنجیره تولید تا مصرف مد نظر قرار گیرد و این اصل می تواند فرایند تولید تا مصرف را بایک تحول همراه سازد.

وی افزود: در شرایط حاکم بر اقتصاد کشور لازم است که مصرف کننده به این موضوع توجه کند که باید از تولید ملی و صنعت کشور حمایت کند و تولید کننده هم باید این موضوع را مدنظر داشته باشد که بقای تولید در جهت توانمندی مصرف کنندگان است. لذا باید در قیمت و کیفیت تلاش مجدانه ای داشته باشد. در مجموع می توان گفت وجود یک مصرف کننده مطالبه گر می تواند نظام اقتصادی کشور را به بلوغ و تکامل برساند، چرا که حرکت جریان تولید به سمت نیاز و توقع مشتری، بسترهای لازم را برای ارتقا کمی و کیفی تولید فراهم خواهد کرد.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: با ثبت روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان و ایجاد فرایند ارزیابی و انتخاب بنگاه‌های حقوق مصرف کنندگان درصددیم تا جریان تولید مشتری مدار را به سمت مصرف کننده هدایت کنیم و جریان مصرف را هم به سوی تولید با کیفیت و مشتری مدار معطوف سازیم.

وی با بیان اینکه روز ملی حمایت از حقوق مصرف کننده روزی است که در آن جریان تولید می تواند عملکرد و دستاوردهای خود را در زمینه توجه به حقوق مصرف کنندگان ارائه و ارزیابی کند، گفت: واقعیت آن است که فرایند تولید کشور به واسطه تشدید تحریم‌ها در یک سال گذشته با مشکلاتی مواجه شده و البته مصرف‌کننده هم از اثرات این آسیب بی‌نصیب نمانده است. همچنین افزایش قیمت ارز و عدم اجرای تعهدات برخی شرکای خارجی برخی از بنگاه های داخلی را با مشکلاتی در فرایند تولید مواجه کرده است، ولی با همت و تلاش جریان تولید، الحمدلله شرایط به سمت بهبود حرکت می کند.

 

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: