اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - 02 March 2020
مدیرعامل آبفای کرمانشاه عنوان کرد:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا، شاهد افزایش حداقل 2.3 برابری مصرف آب در کرمانشاه بوده‌ایم که مشکلاتی را به صورت افت فشار برای برخی نقاط شهری به وجود آورده است.

افزایش ۲.۵ برابری مصرف آب در کرمانشاهبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، علیرضا تخت‌شاهی با اشاره به گلایه برخی شهروندان درخصوص افت فشار آب تأکید کرد: اگرچه در پیک مصرف تابستان قرار نداریم و انتظار می‌رود مشکلی از نظر تامین آب شرب به وجود نیاید، اما به‌دلیل افزایش مصرف شهروندان در پی شیوع بیماری کرونا ویروس مصرف آب به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است، به‌گونه‌ای که با تمام ظرفیت ایستگاه‌های پمپاژ، آب مخازن به درون شبکه توزیع پمپاژ می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به‌طور میانگین هر شهروند کرمانشاهی به‌منظور رعایت نکات بهداشتی پیشگیری از کرونا ویروس، در شبانه‌روز حداقل 120 لیتر بیشتر از مصرف معمول خود را تنها صرف شستشوی دست و صورت  می‌کند، اظهار کرد: این درحالی است که سایر مصارف بابت نظافت و بهداشت نیز از زمان شیوع بیماری کرونا و توصیه‌های بهداشتی افزایش یافته است.

مدیرعامل آبفای کرمانشاه تصریح کرد: در صورتی که شهروندان توصیه‌های بهداشتی را در حد متعارف و منطقی انجام دهند و همزمان مدیریت مصرف را نیز مورد توجه قرار دهند، مشکلی در تامین آب شرب ایجاد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا باعث شد تا برنامه‌های قطعی آب از پیش تعیین شده برای اصلاح شبکه را حذف کنیم، اظهار کرد: در حال حاضر برنامه‌های قطعی آب برای اصلاح شبکه را به زمان دیگری موکول کرده‌ایم، اما ممکن است موارد اجتناب ناپذیری مانند رخ دادن حادثه و شکستگی شبکه یا خط انتقال در برخی نقاط شهر پیش بیاید و ناچار به قطع چندساعته آب شویم.

تخت‌شاهی تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده مشکل می‌توانند با شماره 122 که شبانه‌روز پاسخگوی سئوالات مردم است تماس بگیرند.

مدیرعامل آبفای کرمانشاه در پایان یادآور شد: هرگونه قطع آب در سطح استان توسط روابط عمومی شرکت جهت انعکاس از طریق سازمان صدا و سیما و اصحاب رسانه به اطلاع شهروندان می‌رسد.


نام:
ایمیل:
* نظر: