اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۷۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - 26 February 2020
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس خبر داد؛
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با بیان اینکه انتشار اخبار کذب پیرامون ویروس کرونا کشور را به تعطیلی کشانده و هزاران میلیارد خسارت اقتصادی ایجاد می‌کند تاکیدکرد که منتشرکنندگان این اخبار به یک تا سه سال مجازات حبس محکوم می‌شوند.
سه سال زندان در انتظار منتشر کنندگان اخبار کذب پیرامون کرونا
به گزارش عصرپرس به نقل از خانه ملت، حسن نوروزی روز چهارشنبه در مورد جرم و نحوه مجازات افرادی که اقدام به انتشار اخبار کذب پیرامون شیوع بیماری کرونا در سطح جامعه می‌کنند، اظهارداشت: این اقدام بر اساس قانون مجازات اسلامی نشر اکاذیب محسوب شده و برای افرادی که مرتکب این جرم شوند بین یک تا سه سال مجازات حبس و تعیین شلاق در نظر گرفته شده است.  

وی با اشاره به مشکلاتی که به دنبال انتشار این گونه اخبار در جامعه ایجاد می‌شود، ادامه داد: انتشار اخبار کذب در مورد بیماری کرونا باعث بروز نگرانی و رعب و وحشت برای مردم شده و زمینه تعطیلی کشور را فراهم کرده است.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در مورد تبعاتی که انتشار این گونه اخبار در حوزه اقتصادی کشور به همراه دارد، تاکید کرد: انجام اینگونه اقدامات به دلیل تعطیلی کارخانجات و مجتمع‌های تجاری بزرگ می‌تواند باعث بروز خسارات اقتصادی گسترده شود. در پی تعطیلی مدارس هم شرایطی فراهم می‌شود که کودکان به ناچار تابستان نیز برای جبران این وقفه ایجاد شده به مدرسه بروند.

نوروزی یادآور شد: انتشار ویروس کرونا امری مقطعی بوده که به زودی مسئولان حوزه سلامت هم در ایران و هم جهان برای رفع این مشکل تدبیری خواهند اندیشید، اما تعطیلی واحدهای تولیدی و اقتصادی هزاران میلیارد خسارت به کشور وارد می‌کند که آسیب ناشی از آن به مردم وارد خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: