اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - 26 February 2020
امروز صبح پروژه زیرگذر کوی نصر (گیشا) با حضور استاندار و شهردار تهران بازگشایی شد.
بهره برداری آزمایشی از زیرگذر گیشا آغاز شد
به گزارش عصرپرس، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران و پیروز حناچی، شهردار تهران با عبور از زیرگذر کوی نصر (گیشا) بهره برداری آزمایشی از این پل شناخته شده پایتخت را آغاز کردند اما این زیرگذر بطور رسمی پس از اتمام عملیات عمرانی باقی مانده در پایان سال افتتاح خواهد شد.

صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمران شهرداری تهران در  حاشیه مراسم در جمع اصحاب رسانه در مورد بهره برداری از پروژه زیرگذر کوی نصر (گیشا)، توضیح داد: طبق زمان‌بندی تعیین شده قرار بود که پروژه زیرگذر کوی نصر در تاریخ ۲۹ اسفند افتتاح شود. تاریخ افتتاح اولیه پروژه در  پایان خرداد سال ۱۳۹۹ مشخص شده بود که با دستور شهردار تهران می‌بایست در بهره برداری از پروژه تعجیل صورت می‌گرفت. بنابراین برنامه‌ریزی‌ها فشرده‌تر و تاریخ افتتاح اولیه به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۸ موکول شد.

او با اشاره به ترافیک شدید در ایام پایانی سال، عنوان کرد: بنابراین تصمیم بر این شد که به صورت موقت از امروز (هفتم اسفندماه) پروژه در  اختیار مردم گذاشته شود.

معاون فنی و عمران شهرداری تهران با بیان اینکه یک‌سری اقدامات تکمیلی باید در مرور زمان انجام شود، اظهار کرد: همکاران ما در شب اقدامات تکمیلی را انجام خواهند داد و همچنین در  طول روز هم به صورتی که برای شهروندان مزاحمتی نداشته باشد، اقدامات تکمیل می‌شوند. همچنین تمهیدات مسائل ایمنی به صورت کامل پیش بینی و اجرا شده است. مشکلی از نظر ایمنی برای تردد خودروها وجود ندارد. 

افتتاح رسمی و کامل پروژه در تاریخ ۲۹ اسفندماه جاری خواهد بود.

صبوری دیلمی درباره اثرات ترافیکی پروژه گفت: به صورت معمول اثرات ترافیکی پروژه در ماه‌های آینده بعد از بهره برداری نمایان خواهد شد.  باتوجه به اینکه دو خط عبوری در پل عبوری گذشته وجود داشت اما در حال حاضر در هر لاین ۳.۵ متر عرض معبر افزایش یافته است. پیش بینی می‌شود که شهروندان تا میدان گل‌ها و اتوبان کردستان را به راحتی طی کنند. کسانی‌که می‌خواهند به بیمارستان شریعتی یا کارگر جنوبی دسترسی داشته باشند هم سهولت تردد کنند. بعید می‌دانم که ترافیک جدی از این پس در زیرگذر کوی نصر مشاهده شود مگر  اینکه پس زدگی ترافیک در معابر دیگر  مثل میدان گل‌ها یا پل آزمایش باشد.

معاون شهردار تهران در مورد محدودیت ترافیکی این‌ پروژه بیان کرد: از نظر مسیر تردد زیرگذر، نور و دیواره‌ها اقدامات کامل است. لایه آخر آسفالت در اواخر سال انجام خواهد شد. بنابراین محدودیت و مزاحمتی برای تردد خودروها وجود نخواهد داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: