اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - 25 February 2020
مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی استان، از عصر امروز سه‌شنبه تا بامداد پنج‌شنبه 8 اسفند 98 سامانه بارشی در استان پیش‌بینی شده است که در این راستا تمهیدات لازم برای کنترل سیلاب درنظر گرفته شده و آمادگی لازم وجود دارد.
آمادگی کنترل سیلاب در استان گلستانبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، حسن فرازجو اظهار کرد: بر اساس اخطاریه اداره کل هواشناسی استان گلستان، بارش باران بین 40 تا 80 میلی‌متر، رعد و برق، وزش باد شدید و ریزش برف در ارتفاعات بین 20 تا 40 سانتی‌متر پیش‌بینی شده است که در نتیجه آن، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر و وقوع سیلاب در حوضه‌های آبریز استان گلستان به‌ویژه در دره‌ها و مناطق کوهستانی طی روزهای آتی وجود دارد.

وی از هم استانی‌ها و گردشگران خواست در حاشیه رودخانه‌های دایمی و فصلی استان توقف نکنند و همچنان از نزدیک شدن به رودخانه‌ها، مسیل‌ها، مخازن سدها و مناطق مستعد وقوع سیل، خودداری نمایند.
 
60 درصد سدهای استان خالی است
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان نیز درباره آمادگی برای کنترل سیلاب‌های احتمالی گفت: ذخیره آب پشت سدهای گلستان تا پنجم اسفند سال جاری 99 میلیون مترمکعب معادل 40 درصد ظرفیت است.

"حسین دهقان" افزود: اکنون ظرفیت ذخیره آب سد بوستان کلاله 39 درصد، سد گلستان 37 درصد و سد وشمگیر حدود 17 درصد است.

وی اظهار کرد: همچنین ذخیره آب در سد کبود وال حدود20 درصد و در سد کوثر حدود 28 درصد است.

گفتنی است، استان گلستان دارای ۱۴ سد مخزنی با ظرفیت ذخیره‌سازی حدود 244 میلیون مترمکعب آب است.
نام:
ایمیل:
* نظر: