اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۷۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - 25 February 2020
سخنگوي صنعت برق اعلام کرد:
سخنگوي صنعت برق، از آمادگي 800 گروه عملياتي در استان‌هايي كه هم اكنون درگیر بارش برف و باران هستند، خبر داد.
آماده باش 800 گروه عملياتي در استان‌هاي درگیر بارندگیبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، مصطفي رجبي‌مشهدی اظهار داشت: هم‌اكنون بارش‌ها بيشتر در مناطق جنوب غربي کشور و استان‌هاي لرستان و خوزستان است و به تدريج دامنه آن به مناطق شرق كشور گسترش خواهد يافت.

وی خاطرنشان كرد: با ابلاغ توانير، هم اكنون 800 گروه عملياتي در استان‌هايي که بارش برف و باران درآن مناطق در جريان است، در حالت آماده باش كامل هستند.

سخنگوي صنعت برق تصريح كرد: اين گروه‌ها در صورت بروز هر مشكلي در شبكه برق، بلافاصله براي رفع آن وارد عمل خواهند شد.

رجبي‌مشهدی همچنين در پاسخ به اين پرسش كه آيا بارش‌ها تاكنون مشكلي در شبكه ايجاد كرده است، گفت: تاكنون مشكل حادي در شبكه ايجاد نشده است.

وي همچنين از مشتركان برق خواست تا در صورت بروز هرگونه مشكل در شبكه برق محل خود، با شماره سراسري 121 تماس بگيرند.

سخنگوي صنعت برق در عين حال از مشتركان صنعت برق درخواست كرد كه در اين مواقع آرامش خود را حفظ كنند و منتظر حضور گروه‌هاي عملياتي باشند.

رجبي‌مشهدی با بيان اين كه در شرايط باراني، به دليل مرطوب بودن زمين و همه اجسام نزديك به شبكه‌هاي برق مانند درختان مي‌توانند حالت رسانا (منتقل كننده برق) پيدا كنند و موجب برق گرفتگي شوند، بنابراين مردم بايد توصيه‌هاي ايمني را به منظور جلوگيري از برق گرفتگي جدي بگيرند، خاطرنشان كرد: در برخي مواقع سقوط اجسام خارجي مانند شاخه‌هاي درختان روي شبكه، موجب پارگي سيم و سقط آن روي زمين مي‌شود كه در اين شرايط (نه تنها در مواقع بارش برف و باران بلكه در همه زمان ها) از همه مردم عزيز تقاضا داريم تا از محل فاصله بگيرند و بلافاصله موضوع را با ذكر مكان وقوع حادثه به تلفن 121 اتفاقات برق اطلاع دهند.


نام:
ایمیل:
* نظر: