اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - 25 February 2020
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مردم مطمئن باشند که اقلام بهداشتی شوینده به حد کفایت هست و نگذاریم با فضاسازی بی مورد جو بازار کشور به هم بخورد، چراکه کالا به انداره نیاز و حتی بیش از مصرف وجود دارد‌.
مردم مطمئن باشند که اقلام بهداشتی و شوینده به حد کفایت هست
به گزارش عصرپرس به نقل از وزارت صمت، رضا رحمانی در نشست هماهنگی طرح نظارت و بازرسی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان با محوریت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان که در محل وزارت صمت برگزار شد، بیان کرد: ذخیره کالاهای اساسی به اندازه کافی است، ظرفیت های تولیدی هم به اندازه کفایت و به صورت افزایشی است.

در ۱۰ ماهه امسال ۲۰ درصد افزایش تولید داشتیم

وی با اعلام اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۲۰ درصد افزایش تولید داشتیم، گفت: در حوزه واردات نیز بیش از سال قبل وارادات داشتیم که مجموعه این اقدامات نشانگر این است ذخایر کالایی کشور مناسب است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص شیوع کرونا ویروس و تمهیداتی که برای تنظیم بازار اقلام درمانی و بهداشتی مورد نیاز آن اندیشیده شده است، اضافه کرد: فضا سازی درخصوص کروناویروس روی اقلام خاصی که در درمان آن مورد نیاز است اثر می گذارد، به عنوان مثال قیمت لیموترش افزایش یافت.

ضرورت رصد مداوم بازار برای جلوگیری از ایجاد جو روانی سودجویان در خصوص کروناویروس

رحمانی تصریح کرد: این فضا سازی ها برای ایجاد تاثیرات منفی در بازار و ایجاد فرصت برای سودجویی توسط دشمنان است که به همین علت رصد مداوم و بیش از پیش بازار ضرورت دارد.

وی ادامه داد: روسای سازمانهای استانی پای کار باشند، رصد مداوم بازار را در دستور کار قرار دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از رسانه ها به خصوص صدا و سیما و شبکه خبر و ایران کالا برای اطلاع رسانی های درست و به موقع به خصوص در این شرایط برای ایجاد آرامش در فضای بازار تشکر کرد و گفت: عرضه به موقع کالاها در بازار ضروری است و نباید با تعلل در عرضه، خللی در بازار ایجاد شود.

رحمانی گفت: ذخایر کالاهای اساسی و استراتژیک در کشور کافی و حتی در مواردی بیش از نیاز مصرف است، مثلا شکر به اندازه کافی ذخیره داریم و هر چقدر مردم نیاز دارند، باید عرضه شود.

وی با یادآوری اینکه کرونا ویروس در خیلی کشورها آمده است،افزود: مردم عزیز بدانند وضعیت کالایی مناسب است و ذخیره سازی های لازم مورد نیاز را داریم، مثلا حتی در گندم برای اطمینان بیشتر، واردات کرده ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: روسای سازمانها وضعیت تولید به خصوص تولید در اقلام مرتبط با درمان و پیشگیری کروناویروس را رصد کنند. مثلا ۱۴ واحد تولیدی داریم که مواد ضدعفونی کننده تولید می کنند، این ۱۴ مورد را تک به تک رصد کرده ایم.

مردم مطمئن باشند که اقلام بهداشتی و شوینده به حد کفایت هست/نگذاریم با فضاسازی بی مورد جو بازار به هم بخورد

رحمانی اضافه کرد: ۷۰ واحد فعال تولید کننده مواد شوینده با ۲۵۰ هزار تن تولید و ۱۰۰ میلیون تن ظرفیت داریم، مردم مطمئن باشند که اقلام بهداشتی شوینده به حد کفایت هست و نگذاریم با فضاسازی بی مورد جو بازار کشور به هم بخورد، چراکه کالا به انداره نیاز و حتی بیش از مصرف وجود دارد‌.

وی گفت: کسانی که احتکار می کنند در واقع در حق مردم جفا و جنایت می کنند و از عدم عرضه کالا باید جلوگیری و با احتکار و امتنان از عرضه به خصوص در کالاهایی که مورد نیاز برای جلوگیری از کرونا ویروس است، باید برخورد شود.

وزیر صمت در بخش دیگری در خصوص همکاری بسیج اصناف در نظارت بر بازار، افزود: بسیج اصناف تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای رصد و کنترل بازار در اختیار مجموعه صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور گذاشته است.

رحمانی اضافه کرد: سازمان تعریزات حکومتی، سازمان حمایت، بسیح اصناف، اتاق های اصناف و... برای کنترل و رصد بازار پای کار هستند.

وی بیان کرد: تولید شوینده ها و ضدعفونی کننده ها را در همین یکی دو هفته دو برابر کردیم، برخی کارخانه ها اعلام کرده اند که تولید شان سه شیفته شده است.

وزیر صمت خطاب به مردم گفت: مردم با همدلی و مهربانی و نوع دوستی کمک کنند تا از این وضعیت عبور کنیم.

استقرار بازرس مقیم در واحدهای بزرگ را در دستور کار داریم

رحمانی در ادامه تصریح کرد: استقرار بازرس مقیم در واحدهای بزرگ را در دستور کار داریم، این موضوع باید جدی گرفته شود.

وی گفت: مردم برای ما عزیز هستند و مجموعه اقدامات در تنظیم بازار برای جلوگیری از آسیب رسیدن به مردم است، خدا و اهل بیت هم همیشه به ما کمک کرده اند و ان شالله از این مرحله هم به راحتی عبور خواهیم کرد.

وزیر صمت در ادامه بیان کرد: تلاش بانک مرکزی بر این است که قیمت ارز را پایین آورد و حتما از این شرایط هم عبور خواهیم کرد.

رحمانی تصریح کرد: مجوز واردات برای برخی اقلام بهداشتی مثل ماسک را داده ایم و ارز مورد نیاز آن را در گروه یک کالایی برای تامین نیاز مردم قرار داده ایم.

وی در پایان گفت: در برنامه ریزی ها باید بازار شب عید و ماه رمضان با هم دیده شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: