اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - 25 February 2020
معاون وزیر صمت
معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از مردم خواست تا در این شرایط که شیوع ویروس کرونا نیاز به اقلام بهداشتی و شوینده را بیشتر کرده است، خرید مازاد بر نیاز انجام ندهند، چرا که به اندازه کافی کالا در کشور داریم و تولید شوینده ها نیز سه شیفته انجام می شود.
کالای شوینده به اندازه کافی داریم/ مردم خرید مازاد بر نیاز انجام ندهند
به گزارش عصرپرس، عباس تابش در آغاز فرآیند اجرایی طرح نظارت و بازرسی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان با محوریت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: این طرح برای اولین بار و در یک مدل جدید در کشور عملیاتی می شود.

وی افزود: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای اولین بار این طرح را با ۵۰ خودروی متحدالشکل در سطح بازار و ۵۰ گشت ویژه در سطح شهر تهران این کار را شروع می کند و همزمان این طرح در کل کشور نیز اجرا می شود.

معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: ناوگان سازمان تعزیرات حکومتی نیز با ۱۴ خودرو در این طرح حضور دارد و دادستانی، اتاق اصناف و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز در این طرح حضور دارند.

اهتمام جدی برای ایجاد آرامش در بازار

تابش با تاکید بر اهتمام برای اجرای این طرح، گفت: در این شرایط که بحث ویروس کرونا مطرح است،اهتمام لازم برای حضور جدی در بازار برای ایجاد آرامش وجود دارد.

رصد مداوم تمام کالاهای مشمول اعلام وصول در سامانه انبارها

وی با اعلام اینکه اکیپ های این طرح بصورت شبانه روزی در بازار حضور دارند، افزود: تمام انبارها به صورت مداوم رصد می شوند و تمام کالاهایی که مشمول اعلام وصول در سامانه انبارها هستند توسط همین گشتها از مبدا ورودی تا آخرین حلقه زنجیره( مصرف کننده) رصد می شود که امیدواریم مردم نیز همکاری لازم را با این طرح داشته باشند.

معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص رصد کالاهای بهداشتی مورد نیاز مردم برای جلوگیری از ویروس کرونا، گفت: نظارت و تامین داروخانه ها، مواد ضد عفونی کننده مرتبط با سازمان غذا و دارو ( وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) است که حسب دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت به سازمان غذا و دارو اعلام کردیم محوریت این موضوعات را در دست بگیرند و ما نیز با تمام توان برای تامین و نظارت بر بازار با این سازمان در صورت نیاز همکاری خواهیم داشت.

بر اساس دستور وزیر صمت، تولید شوینده ها برای دسترسی مردم به مواد بهداشتی ۳ شیفته شده است

تابش ادامه داد: اما در خصوص شوینده ها و مواد بهداشتی که ما مستقیما در حوزه اصناف و تولیدکنندگان مسئولیت داریم بر اساس دستور وزیر صمت تولید شبانه روزی و سه شیفته شده است.

وی در خصوص ماسک مورد نیاز مردم در این شرایط که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است، نیز گفت: ماسک و اقلام بهداشتی مشمول اعلام موجودی در سانامه جامع انبارها است و از سازمان غذا و دارو خواستیم که کالاهای مورد نیازشان را نیز مشمول ثبت در سامانه جامع انبارها بکنیم.

ضرورت همکاری مردم برای نظارت بر بازار از طریق سامانه ۱۲۴

معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: قطعا حضور سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان های صمت استانی در این روزها در بازار ملموس خواهد بود و مردم نیز از طریق سامانه ۱۲۴ با ما در زمینه نظارت و کنترل بیشتر بر بازار همکاری کنند.

تابش همچنین از مردم خواست تا در این شرایط که شیوع ویروس کرونا نیاز به اقلام بهداشتی و شوینده را بیشتر کرده است، خرید مازاد بر نیاز انجام ندهند، چرا که به اندازه کافی کالا در کشور داریم و ذخایر کالاهای اساسی کشور زیاد است و تولید برای شوینده ها نیز سه شیفته انجام می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: