اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۰۷ دی ۱۳۹۵ - 27 December 2016
هزاران نفر در جشن تولد دختر مکزیکی حضور یافتند
انتشار فیلم دعوت نیمه‌رسمی پدر «روبی ایبارا» از همه برای حضور در جشن تولد دخترش، هزاران نفر را به زادگاه این دختر در مرکز مکزیک کشاند. حتی آنها که نتوانسته بودند حضور بیایند برای او فیلم و عکس فرستادند.
مورد عجیب «روبی ایبارا»

عصرپرس:پخش یک خبر در رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های مجازی آنقدر به سرعت اتفاق می‌افتد که ریشه‌یابی صحت و سقم آن گاه غیرممکن می‌شود. این وضعیت جدید که ناشی از انقلاب بزرگ جهان مجازی این روزگار است حتی می‌تواند مسئولان سیاسی یک کشور را نیز به اشتباه بیاندازد و آنها را مایه تمسخر و مضحکه قرار دهد. اتفاقی که برای وزیر دفاع پاکستان پیش آمد و او در برابر یک خبر جعلی، اسراییل را به حمله هسته‌ای تهدید کرد.

اتفاقی که دیروز در مکزیک افتاد نیز از این جنس بود. اما فرقش این بود که این خبر نه تنها جعلی نبود بلکه کاملا صحت داشت. به نوشته تلگراف به نقل از اسوشیتدپرس ماجرا از این قرار بود که پدر «روبی ایبارا» که فردی کاملا معمولی در روستایی در مرکز مکزیک است در فیلمی از همه کسانی که می‌خواهند در جشن تولد 15 سالگی دخترش حضور داشته باشند دعوت کرد. او وعده غذا، مسابقه اسب دوانی و موسیقی محلی نیز داد. فیلم این دعوت شوخی یا جدی و اینکه خطاب به چه کسانی بود توسط یک روزنامه‌نگار محلی در صفحه فیسبوک منتشر شد و به سرعت در مکزیک، آمریکا و در نهایت همه جهان پخش شد.

مورد عجیب «روبی ایبارا»

انتشار این دعوت نیمه رسمی سبب شد که گروه زیادی از مردم برای حضور در جشن تولد روبی عازم زادگاهش شوند. حتی آنها که نتوانسته بودند بیایند برای روبی در یوتیوب پیام تبریک گذاشتند و به خاطر اینکه نمی‌توانند به مکزیک بیایند عذرخواهی کردند!

به نوشته روزنامه گاردین  گروهی نیز اظهار امیدواری کردند که بتوانند چنین جشن باشکوهی را برای دخترشان تدارک ببینند. جشنی که موجب تورهای گردشگری شد و یک شرکت هواپیمایی مکزیکی برای سفر به زادگاه روبی تخفیف 30درصدی ارئه کرد. تخفیفی با این شعار «آیا شما به جشن تولد روبی می‌روید؟»

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش کرد پس از انتشار ویدئوی دعوت، حدود 1.3 میلیون نفر گفته‌اند برای شرکت در جشن تولد روبی به مکزیک خواهند رفت. ای اف پی افزوده است اگر چه جشن تولد 15 سالگی دختران در آمریکای لاتین از اهمیت خاصی برخوردار است اما این اعلام حضور امری بعید و دور از انتظار بود. این خبرگزاری از قول فردی که پنج ساعت رانندگی کرده است تا به محل جشن تولد برسد نقل کرده است: «ما این خبر را در رسانه‌های اجتماعی دیدیم و گفتیم حالا  که همه دعوت هستند پس ما هم برویم.» ای اف پی تعداد افراد حضور یافته در جشن را حدود 10هزار نفر نوشته است.
 
 اتفاقی که برای «روبی ایبارا» افتاد مثالی دیگر از این موضوع است که در جهان امروز شبکه‌های اجتماعی از چه قدرتی برخوردار هستند و چگونه می‌توانند بر همه ارکان جامعه تاثیر بگذارند. اگر تا پیش از این منابع تولید خبر انحصاری بود و مخاطبان تنها در کامنت‌های پایین متن حضور داشتند در دنیای امروز همه برای همه خبر تولید می‌کنند یا دست‌کم از توانایی چنین کاری برخوردار هستند.  

مورد عجیب «روبی ایبارا»

مورد عجیب «روبی ایبارا»

*گروه بین‌الملل عصرپرس/ 1199*
پایان

نام:
ایمیل:
* نظر: