اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۳ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - 24 February 2020
با حضور رییس مرکز روابط عمومی به صورت ویدئوکنفرانس انجام شد؛
امروز دوشنبه، جلسه ای مشترک با حضور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت و مسئولین روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی کشور به صورت ویدئو کنفرانس و با موضوع کروناویروس جدید و بیماری کووید۱۹، برگزار شد.
جلسه مشترک با دانشگاه‌های علوم پزشکی در موضوع کروناویروس جدید
به گزارش عصرپرس به نقل از وزارت بهداشت، در این جلسه، درخصوص موضوعاتی همچون، پیشگیری، دستورالعمل های اجرایی، راهکارهای عملیاتی و اخذ پیشنهادات مختلف در حوزه مقابله با این ویروس، بحث و تبادل نظر شد.

دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در این جلسه، گفت: در مورد کروناویروس جدید از یکماه و نیم قبل اقداماتی آغاز شد، اما این اقدامات صرفا در داخل وزارتخانه و در قالب قرارگاه پیشگیری و مقابله با کروناویروس انجام شد و حمایت های بین بخشی و حساسیت لازم آنچنان که باید و شاید وجود نداشت. اما خوشبختانه  امروز و البته بعد از تشخیص اولین موارد مثبت کروناویروس در کشور، فراتر از قرارگاه واقع در وزارت بهداشت، ستاد ملی پیشگیری و کنترل کروناویروس تشکیل شده است. 

وی افزود: قرارگاه پیشگیری و مقابله با کروناویروس، درصدد بود که در این راستا کمپینی را تشکیل دهد و با ظهور اولین موارد کروناویروس، این کمپین تحت عنوان بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا یا بیماری کووید 19 شکل گرفت. در این زمینه، به عنوان شعار محوری، هشتک #کروناراشکست_میدهیم نیز درنظر گرفته شد و رسانه ها نیز این هشتک را دنبال می کنند. ذیل این اقدامات، اتاق رسانه نیز در ستاد وزارت بهداشت راه اندازی شده است تا اطلاع رسانی به صورت صحیح و به هنگام باشد. در این راستا، کارشناسان و سایر مدیران کمیته های مختلف زیرمجموعه قرارگاه نیز با رسانه ها همکاری کرده و اطلاعات موردنیاز آنها را در اختیارشان قرار می دهند. 

 جهانپور عنوان کرد: اطلاع رسانی در مورد کروناویروس در دو فاز انجام می شود. فاز اول در مورد آموزش و اطلاع رسانی در مورد کروناویروس جدید یا بیماری کووید 19 است. این فاز در انحصار وزارت بهداشت نیست، گرچه در چارچوب سیاست ها و گزاره های وزارت بهداشت انجام می شود، اما محدود به وزارت بهداشت نبوده و دانشگاه ها در این فاز نقش اساسی خواهند داشت و چنانچه قرار باشد اطلاع رسانی ضریب نفوذ واقعی و موثری پیدا کند، بدون حضور صف و مدیران و مجموعه روابط عمومی دانشگاه ها، امکان پذیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: فاز دوم اطلاع رسانی به ارائه آمار تجمیعی رسمی مبتلایان و متوفیان اختصاص دارد، این فاز صرفا در حیطه وزارت بهداشت تعریف شده است و در وزارت بهداشت به صورت متمرکز انجام شود. 

وی در ادامه خطاب به مسئولین روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، گفت: دانشگاه ها در زمینه نشر اخبار و اطلاع رسانی، مطالب خود را با هشتگ واحد #کروناراشکست_میدهیم، انتشار دهند.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها، بازوان کمپین اطلاع رسانی کروناویروس هستند، گفت: قطعا، دانشگاه های علوم پزشکی در این عزم ملی، با انگیزه، عزم و اراده جدی ملی، نتایج خوبی را رقم خواهند زد.

جهانپور عنوان کرد: راهکار قطع زنجیره انتقال این بیماری، اطلاع رسانی صحیح و آموزش عمومی است، به هرحال بیماری نوپدید بوده و طبیعی است که ابعاد آن کمی گنگ به نظر برسد و نمی توان انتظار داشت که بروز این بیماری همانند کشور چین باشد. لذا ممکن است رفتار بیماری در ایران اندکی متفاوت باشد، بنابراین، آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و آموزش عمومی، بدون ایجاد هراس و نگرانی بی مورد، کاری است که با کمک دانشگاه های علوم پزشکی کشور میسر می شود. درواقع، مرز بین هوشیاری و ایجاد استرس و نگرانی، بسیار حساس است که دانشگاه های علوم پزشکی در چارچوب دستورالعمل ها از پس آن برخواهند آمد.
نام:
ایمیل:
* نظر: