اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - 24 February 2020
مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اعلام کرد:
مدیرعامل شرکت منابع آب و نیروی ایران اعلام کرد: 50 درصد حجم سدهای کارون و کرخه برای کنترل سیلاب ها خالی نگه داشته شده و می تواند بارندگی های روزهای آینده را کنترل کند.
50 درصد حجم سدهای کارون و کرخه برای کنترل سیلاب ها خالی است
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، بهروز مرادی مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در حاشیه نمایشگاه رونق تولید با اشاره به اینکه در حوزه کارون و کرخه سدها وضعیت سیلاب ها را کنترل می کنند، گفت: 50 درصدحجم مخازن این سدها خالی نگه داشته شده و کل حوزه کارون و کرخه حدود 8/3 میلیارد مترمکعب فضای خالی دارند که می توانند بارندگی های روزهای آینده را کنترل کنند.

وی با بیان اینکه مشکل حادی برای کنترل سیلاب های وجود ندارد، گفت: این سیلاب ها قابل کنترل است.

سد معشوره با تغییر اولویت در مهار سیلاب،سال آینده به مرحله اجرا می رسد

مرادی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار عصرپرس مبنی براینکه وضعیت سد معشوره به کجا رسید، گفت: با توجه به اینکه دو سوم حجم بستر سیلاب از رودخانه ای به نام عفینه در لرستان می آید و اهداف تعریف شده برای تنگه معشوره شرب  و صنعت است و اینکه حجم این مخزن پایین بوده، امکان کنترل سیلاب برای آن وجود نداشت بنابراین اهداف سد را عوض کرده و اولویت آن را مهار سیلاب قرار دادیم.

وی ادامه داد: تامین آب شرب و صنعت نیز از دیگر تغییرات در این طرح می باشد که امیدواریم با تایید شورای فنی سال آینده به مرحله اجرا برسد.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: اجرای این سد در صورت تامین اعتبار 4 سال به طول می انجامد.


خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: