اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۴ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - 24 February 2020
معاون وزیر نیرو اعلام کرد:
معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه وضعیت بارندگی در سال آبی تا امروز 11 درصد کاهش را نسبت به سال گذشته نشان میدهد ، گفت: بیشتر این کاهش ها در استانهای پربارش مانند آذربایجان غربی، لرستان، خوزستان ،ایلام و چهار محال بختیاری است.
کاهش 11 درصدی بارندگی ها نسبت به سال آبی گذشته
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، قاسم تقی‌زاده خامسی معاون آب و آبفای وزیر نیرو در حاشیه نمایشگاه رونق تولید با اشاره به اینکه وضعیت بارندگی در سال آبی تا امروز 11 درصد کاهش را نسبت به سال گذشته نشان میدهد، گفت: بیشتر این کاهش ها در استانهای پربارش مانند آذربایجان غربی، لرستان، خوزستان ،ایلام و چهار محال بختیاری است.

وی ادامه داد: ورودی سدهای کشور نیز با توجه به بارندگی های اخیر، نسبت به سال گذشته کاهش را نشان می دهد.

تقی زاده خامسی در خصوص بارندگی های روزهای آینده در کشور ، گفت: با توجه به افزایش بارندگی درسطح کشور به خصوص در برخی مناطق مانند رودخانه کشکان لرستان و اطراف سد دز در خوزستان که بارندگی های بیشتری پیش بینی شده است ، تمهیدات لازم در جهت مقابله با سیلاب ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برای مهار سیلاب ها  50 درصد از سدهای کشور را خالی نگه داشته ایم و درصورت افزایش بارندگی رهاسازی سدها به دریا یا هورالعظیم انجام میشود.

هشدارهای لازم به مردم داده شده تا در مسیر رودخانه ها قرار نگیرند

معاون آب و آبفای وزیر نیرو با اشاره به اینکه با همکاری وزارت ارتباطات هشدار های لازم به مردم داده شده تا در مسیر رودخانه ها قرار نگیرند، اظهار داشت:با توجه به اینکه نسبت به سال گذشته آمادگی بیشتری برای مقابله با سیل داریم می توان سیلاب های روزهای آینده را مدیریت کنیم البته پیش بینی می شود بارندگی ها بیشتر از مخازن نخواهد بود و سیلابی نخواهیم داشت.


خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: