اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - 22 February 2020
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت:
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: ظرف روزهای اخیر شاهد افزایش مراجعه موارد بیماران دارای علایم شبه آنفلوآنزا و نگرانی مردم بودیم و تا این لحظه بیش از 785 نفر از بین هزاران نفری که به مراکز بهداشتی و درمانی، مطب ها و کلینیک ها مراجعه کردند، تحت نظر و بررسی قرار گرفتند.
شناسایی 10 مورد جدید ابتلا به کووید19
به گزارش عصرپرس به نقل از وزارت بهداشت، دکتر کیانوش جهانپور در خصوص آخرین وضعیت کروناویروس جدید(کووید19) در کشور اظهار داشت: تا روز گذشته 18 مورد قطعی از ابتلا به کووید19 در کشور تایید شده بود اما از ظهر دیروز تا قبل از ظهر امروز، 10 مورد جدید ابتلا به کووید19 در کشور شناسایی و تایید شد و تعداد مبتلایان به این ویروس در کشور به 28 نفر افزایش یافت.

وی تاکید کرد: از بین 10 نفری که ابتلای آنها به کووید19 بر اساس نتایج آزمایشگاهی تایید شد، 8 نفر مربوط به قم و دو نفر از بیماران بستری در شهر تهران بودند البته اغلب این موارد مبتلا، یا ساکن شهر قم بوده اند یا سابقه مراجعت و سفر به این شهر ظرف روزها و هفته های اخیر را داشته اند.

رییس کمیته روابط عمومی قرارگاه مقابله با کروناویروس وزارت بهداشت افزود: از بین این 10 بیمار جدید، متاسفانه یک نفر جان خود را از دست داده است و در مجموع تعداد جان باختگان ویروس کرونای جدید(کووید19) در کشور به 5 نفر افزایش یافت.

جهانپور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه موارد مثبت کووید19 در شهرهای تهران، قم، اراک و استان گیلان بوده اند از مردم تقاضا داریم که سفرهای غیرضروری خود را لغو کرده یا به تاخیر بیاندازند.

وی تاکید کرد: رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی و عمومی بسیار مهم و اساسی است و مهمترین و موثرین راه قطع رنجیره انتقال کروناویروس، شستشوی مداوم دست ها و رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی کردن سطوح تماس و پرهیز از روبوسی، مصافحه و دست دادن است.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: