اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - 22 February 2020
استاندار تهران با اشاره به پیگیری طرح نظام مراقبت های اجتماعی بر اولویت اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد.
استاندار تهران: مهارت‌های زندگی دانش آموزان تقویت شود
به گزارش عصرپرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، انوشیروان محسنی بندپی در دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان تهران ضمن تقدیر از اقدامات علمی و کارشناسی آموزش و پرورش شهرستان های تهران در پیشگیری از آسیب های اجتماعی اظهار داشت: در برنامه ششم برخی از مسائل اجتماعی برای اولین بار با تاکید مقام معظم رهبری و ورود دولت به صورت علمی و کارشناسی مطرح شد به ویژه ماده ۸۰ که نقطه عملی، علمی و اجرایی پیشگیری، مداخله و توانمندسازی  مسائل اجتماعی می‌باشد.
 
وی با اشاره به اولویت اقدامات پیشگیرانه ادامه داد: تمام تلاش این بود که اقدامات جنبه پیشگیرانه داشته باشد چرا که شمولیت آن فراگیرتر است و در واقع نوعی پزشکی جامع نگر می باشد.
 
استاندار تهران عنوان کرد: اقدامات پیشگیرانه در ابعاد مختلف از جمله تغییر متون درسی و توجه به نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان مورد توجه می‌باشد و باید به سمت و سویی برویم که اقدامات پیشگیرانه را تقویت کنیم و در عین حال توانمندسازی دانش آموزان، آگاهی ها زندگی و جرات نه گفتن را در میان آنها بالا ببریم.

محسنی بندپی با بیان اینکه طبق این قانون در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر اورژانس اجتماعی راه اندازی شد گفت: طرح نماد اقدامی فراقوه ای است که بر اساس مطالعات علمی، سازمان یافته و برنامه محور در ابعاد مختلف مددکاری، خدمات مشاوره ای و غیره جهت جلوگیری از آسیب های اجتماعی برای دانش آموزان، والدین، معلمان و کسانی که می خواهند ورود پیدا کنند می باشد.
 
وی تاکید کرد: این طرح را به صورت جدی در استان تهران پیگیری می کنیم البته باید آموزش‌ها مستمر باشد همچنین طرح مورد نظارت و پایش قرار گیرد تا در صورت بروز مشکل بتوانیم مشکلات را مرتفع کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: