اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - 22 February 2020
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت اعلام کرد: حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر از نیروی انسانی متخصص حوزه صنعت خودرو، تربیت شده داخل کشور هستند.
تربیت بیش از ۳۰۰ نفر متخصص حوزه خودرو در کشور
به گزارش عصرپرس، برات قبادیان، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت، در گفت و گو با رادیو انتخابات تصریح کرد: ۳۰ سال گذشته تعداد متخصصین موتور و قوای محرکه بسیار اندک بود که خوشبختانه در سه دهه اخیر با وجود تجهیزاتی که با تلاش محققان و تبدیل ایده به محصول بدست آمده است و همچنین تربیت نیروهای متخصص در بخش صنعت، به ویژه در حوزه قوای محرکه و موتور که یکی از اجزای "های تک" خودرو است، خوشبختانه گام های خوبی برداشته شده است.

وی افزود: نتیجه این تلاش ها و سیاستگذاری ها در دو بخش که نخست حوزه دانشگاهی و پذیرش مقالات دانشگاهی داخل و خارج از کشور و دیگری رونمایی از اجزا و بخش های مختلف موتور است، که امروز رونمایی شد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت با بیان اینکه اکثر تجهیزات موجود در "نمایشگاه فناورانه تجهیزات تخصصی موتور" تولید داخل و بومی کشور است، گفت: مجموعه این تجهیرات، ساخت خودروی داخلی خواهد بود که خوشبختانه امروز شاهد رونمایی از ۲ مدل از برترین های بومی سازی فناوری در زمینه خودرو بودیم که مجموعه این فعالیت ها ما را به سمت اقتصاد دانش بنیان و فناورانه هدایت می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: