اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - 22 February 2020
رئیس کل سازمان خصوصی سازی از آغاز واریز سود سهام عدالت سال مالی 1397 شرکتهای حاضر در سبد سهام عدالت به حساب مشمولان از امروز(شنبه، 3 اسفند) خبر داد.
آغاز پرداخت سود سهام عدالت از امروز
به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، علیرضا صالح با اشاره به این که پرداخت سود سهام عدالت مربوط به سال مالی 1397 شرکتهای حاضر در سبد سهام عدالت به حساب مشمولان از امروز(شنبه، 3اسفند) آغاز می شود گفت: بر این اساس به ازای هر سهم یک میلیون تومانی 205 هزار تومان سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز می شود.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: این در حالی است که سایر مشمولان نیز متناسب با میزان سهام عدالتی که دارند، سود دریافت می کنند که این میزان سود، بسته به ارزش سهام عدالت هر یک از مشمولان متغیر خواهد بود.

وی با اشاره به این که مشمولان سهام عدالت برای آگاهی از مقدار سهام عدالت خود می توانند به سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir مراجعه کنند، اضافه کرد: برگه های اولیه سهام عدالتی که در دست مشمولان هست، ملاک ارزش سهام عدالت آنها و سودی که به آن تعلق می گیرد نیست و همانطور که اشاره شد مشمولان برای آگاهی از میزان سهام عدالت خود و همچنین سودی که به آنها تعلق می گیرد، صرفا باید به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند.

صالح ادامه داد: از زمان آغاز طرح سهام عدالت در کشور تا سال 1395 مطابق قانون، سود سهام عدالت مشولان بجای پرداخت به آنها بابت اقساط سهامشان به خزانه واریز شد و پس از پایان این ملهت قانونی، این سود به صورت سالانه میان مشمولان تقسیم می شود.

وی با بیان این که ممکن است ارزش سهام عدالت برخی افراد به دلیل انحصار وراثت افزایش یافته باشد، گفت: تلاش می کنیم سود سهام عدالت سال مالی 1397 شرکتهای حاضر در سبد سهام عدالت را تا پایان اسفندماه به حساب مشمولان به صورت علی الحساب واریز کنیم.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی اذعان داشت: شمار مشمولان سهام عدالت حدود 49 میلیون نفر است که از این تعداد حدود 6 میلیون نفر هنوز شماره شبای خود را وارد سامانه سهام عدالت نکرده اند که این دسته از مشمولان برای ورود شماره شبای خود باید به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند. بر این اساس پس از تایید شماره شبای آنها علاوه بر این که سود سهام عدالت سال 97 شرکتهای سهام عدالت به حساب آنها واریز خواهد شد، سود سهام عدالت مربوط به دو سال گذشته نیز محفوظ بوده و به حساب این دسته از مشمولان واریز می شود.

گفتنی است سود سهام عدالت در سال 95 به ازای هر سهم یک میلیونی 150 هزار تومان، و برای سال 96 سود این سهام 175هزار تومان بوده است.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: