اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - 21 February 2020
معاون اول رئیس جمهور با حضور در محل ستاد انتخابات کشور علاوه بر شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از بخش‌های مختلف ستاد انتخابات و روند اخذ و تجمیع آراء دیدن کرد.
جهانگیری:حضور مردم در حوزه های رای پرشور و معنادار است
به گزارش عصرپرس، جهانگیری پس از انداختن آرای خود در صندوق های رای مستقر در ستاد انتخابات کشور در گفتگو با خبرنگاران در ارزیابی مشارکت مردم در انتخابات گفت: خوشبختانه خبرهایی که از ساعات اولیه رای گیری از حوزه های مختلف به ستاد انتخابات کشور رسیده گویای این است که مردم در این دوره از انتخابات نیز مانند دوره های پیشین حضور پرشور و معناداری دارند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی از نهادهای مهم و تاثیرگذار کشور است که نقش تعیین کننده ای در حل مسائل و مشکلات کشور دارد و در فضای عمومی کشور نیز جایگاهی سازنده و وحدت آفرین دارد، افزود: دولت و مجلس دو نهاد مهم برای حل مسائل و مشکلات کشور هستند که می توانند با همکاری و همدلی قدم های هماهنگی در پیشبرد امور کشور داشته باشند.

جهانگیری اظهار امیدواری کرد که نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با پشتوانه خوب مردمی و رای بالا و قاطع انتخاب شوند و مجلس آینده بتواند در حل و فصل گره های جدی که امروز در بخش های اقتصادی، سیاست خارجی، فرهنگی، اجتماعی و خصوصاً در بخش معیشت مردم وجود دارد با هماهنگی دولت و کمک مردم به راهکارهای موثری برسیم.

معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که مشارکت گسترده مردم چه پیامی برای آمریکایی ها و دیگر دشمنان انقلاب اسلامی که سعی می کردند میزان مشارکت در انتخابات را پایین بیاورند خواهد داشت، گفت: آمریکایی ها در چهل و یک سال گذشته هر کاری که توانستند از عملیات نظامی، اقدامات ضد انسانی مثل ساقط کردن هواپیمای مسافربری کشورمان، کمک به دشمن ما در جنگ، حتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در حمایت از رژیم شاه و کودتا علیه حکومت مردمی در 28 مرداد سال 32 انجام دادند که آخرین نمونه این اقدامات نیز ترور سردار عزیز کشورمان شهید حاج قاسم سلیمانی بود که یک مقام مهم نظامی بود که در داخل و به خصوص در منطقه و جهان نقش تعیین کننده و تلاش های صلح آمیز داشت.

جهانگیری اظهار داشت: مشارکت مردم در انتخابات نشان داد که ملت ایران هیچ توجهی به دشمنی های آمریکایی ها ندارد و راه خودش را خوب شناخته و می داند در هر موقعیتی باید چه اقدامی انجام دهد و باید بگویم که حتی سیاسیون داخلی کشورمان نیز گاهی خوب مردم را نمی شناسند. مردم ایران همواره صندوق رای را محملی برای بیان حرف و نظر خود می دانند و همیشه حرف هایشان را به جریان های داخلی و خارجی کشور و مسئولان و نهادهای مختلف کشور پای صندوق رای زده اند و این ما هستیم که باید پیام مردم را خوب دریافت کنیم.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: انحراف در درک و دریافت پیام مردم به مصلحت هیچکس نیست و آنچه مردم در پای صندوق های رای اعلام کرده اند باید پس از پایان انتخابات و اعلام نتایج برای همه ما محترم و قابل قبول و استفاده باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: