اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - 20 February 2020
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده عملکرد وزارت آموزش و پرورش در زمینه دختران بازمانده از تحصیل را بسیار خوب عنوان کرد.
آموزش و پرورش در زمینه دختران بازمانده از تحصیل خوب عمل کرده است
به گزارش عصرپرس به نقل ازروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معصومه ابتکار درآیین موافقت‌نامه، سند استانی بین وزارت آموزش و پرورش و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که در دفتر وزیرآموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: از وزیر آموزش و پرورش که در راستای سیاست‌های رئیس جمهور در حوزه زنان و خانواده تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنم و امیدوارم این نشست به تقویت مناسبت‌ها و مشارکت‌ها بپردازد.

وی افزود: مهمترین رویکرد دولت دوازدهم و براساس اسناد بالادستی تحقق عدالت جنسیتی برای امور زنان و خانواده درنظر گرفته شده است.

ابتکار خاطرنشان کرد: درآیات قرآن کریم به زن و مرد یکسان نگاه شده است و بین زن و مرد تفاوت و برتری به جز در میزان تقوا و پروا از خداوند نیست.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: در حال حاضر سی‌ویک سند استان در محورهای مختلف مانند آموزش دانش آموزان و معلمان تدوین شده است و سامانه‌ای برای رصد و پایش این سندها در حال طراحی است.

وی با بیان اینکه در هر دستگاه برای شاخص‌های عدالت جنسیتی اقدام شده است، گفت: تمام برنامه‌های دیگر، ذیل هدف عدالت جنسیتی قرار می‌گیرد و یکی از موضوع‌های مهم دیگر بحث شاخص‌های خانواده است .

ابتکار ادامه داد: یکی از ماموریت‌هایی که از سوی مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی داریم موضوع تحکیم بنیان خانواده است و در این خصوص اقدامات مشترکی با آموزش و پرورش انجام داده‌ایم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه گفت‌وگوی بین نسلی بسیار مهم است، اظهار کرد: در کنار مشکلات دیگری که وجود دارد موضوع اختلال ارتباطی و گفت‌وگو از مهم‌ترین مسائلی است که باید برای آن برنامه‌ریزی و اقدام شود.

ابتکار با اشاره به ارتقای مهارت‌های زندگی، اظهار کرد:  ١٢کتاب که مهارت‌های فردی و اجتماعی در آنها گنجانده شده است، داریم .

وی گفت: موضوع ارتقا و بهبود ساعات ورزش دانش آموزان دختر از اقدامات مشترک دیگر است که با آموزش و پرورش داشتیم لذا برای معلمان ابتدایی دوره آموزشی برگزار شده است و این درس به دوره ابتدایی برگردانده شده است چرا که برای  سلامت جسمی و روانی دختران بسیار با اهمیت است.

معاون  امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به موضوع حجاب و عفاف، اذعان کرد: مجموعه سیاست‌هایی در کشور داریم که باید به آن پایبند بود و در کنار این موارد، باید به صورت ایجابی عمل کنیم و در فضاهای تفریحی و ورزشی برای دختران برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشیم .

ابتکار درپایان گفت: آموزش و پرورش در زمینه دختران بازمانده از تحصیل بسیار خوب اقدام کرده است و درآمار جهانی آموزش، کشور ما همیشه روند موفقیت‌آمیزی را دنبال کرده است که امیدواریم در وضعیت آموزش دختران نیز به جایگاه بالایی دست پیدا کنیم. 
نام:
ایمیل:
* نظر: