اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۶۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - 19 February 2020
معاون بهداشت وزارت بهداشت:
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: بر خلاف تمامی شایعات و مطالب نادرست منتشرشده در برخی شبکه های اجتماعی تاکنون موردی از کرونا ویروس در کشور نداشته ایم.
تاکنون موردی از کرونا ویروس در کشور نداشته ایم
به گزارش عصرپرس به نقل از وزارت بهداشت، دکتر علیرضا رئیسی در جلسه کارگروه ساماندهی، هماهنگی و کنترل بیماری های کارویژه مرز، بخش زیادی از موفقیت ایران در کنترل کرونا ویروس را ناشی از تجارب برگزاری مراسمی همچون اربعین حسینی، حج، راهیان نور و همچنین پیشگیری فراگیر از بیماری ها در سیل بهار 98 که ۲۶ استان کشور را بدون هیچ اپیدمی درگیر کرد دانست و گفت: تاکنون نتایج آزمایش تمام مواردی که به عنوان مشکوک از طرف مراکز درمانی به آزمایشگاه منتخب ارسال شده منفی بوده است.

وی ادامه داد: البته کروناویروس جدید که سازمان بهداشت جهانی آن را کوید ۲۰۱۹ (COVID 19) نامگذاری کرده یک بیماری تنفسی است و نمی توان برای شیوع آن مرزی قائل شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: دانشجویان ایرانی وارد شده از ووهان چین دو هفته در قرنطینه بودند که پس از آزمایش های لازم و اتمام قرنطینه کارت سلامت برایشان صادر و آنها را ترخیص کردیم.

رئیسی تصریح کرد: این دانشجویان طبق پروتکل جهانی دو هفته در قرنطینه بودند و خوشبختانه همگی سالم هستند.

وی ادامه داد: برای مهار کرونا علاوه بر فرودگاه امام ( ره)  مجهز شدن تمام فرودگاه های بین المللی کشور به دوربین حرارتی ضروری است. این دوربین ها در مرزهای هرمزگان، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان ، گیلان، خراسان ، کردستان و استان های آذربایجان شرقی و غربی باید نصب شوند که این کار در حال انجام است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: کشور افغانستان طی درخواستی برای تشخیص موارد بیماری کرونا از ما کمک خواسته است و ما به آنها آموزش خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه کرونا ۲۹ کشور و بیش از ۶۰ هزار نفر را در دنیا درگیر کرده است، گفت: در منطقه امرو (مدیترانه شرقی) فعلا فقط مصر و امارات درگیر شده اند.

در ادامه این جلسه اعضاء شرکت کننده پیرامون اقدامات وزارتخانه ها و سازمان های خود برای همکاری به منظور پیشگیری از کروناویروس مطالبی را بیان کردند./۲۱۶/۲۰۵
نام:
ایمیل:
* نظر: