اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - 17 February 2020
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و آمار
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و آمار با بیان اینکه پایه و اساس دولت هوشمند بیگ دیتا است که اگر در تمام بخش ها اطلاعات وجود داشته باشد امکان برنامه ریزی به وجود می آید، گفت:امکان استفاده از فناوری برای دوگانه سوز کردن خودروها و تولید خودروهای هیبرید در کشور وجود دارد که در این بخش تمرکز شده است.

امکان استفاده از فناوری برای تولید خودروهای هیبریدی وجود دارد

به گزارش خبرنگار عصرپرس، رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و آمار در نشست خبری دومین نمایشگاه حمل و نقل و شهر هوشمند درباره سطح هوشمندسازی در کشور، گفت: مسیر هوشمند سازی بی انتها است و پایه و اساس دولت هوشمند بیگ دیتا است که اگر در تمام بخش ها اطلاعات وجود داشته باشد امکان برنامه ریزی به وجود می آید. البته باید توجه داشت که دولت الکترونیک متفاوت از دولت هوشمند است و تاکنون در بخش دولت هوشمند دستاوردی به دست نیامده است.

امیر شجاعان با بیان اینکه سیستمهای کنترلی، سیستم های سوختی، گردشگری الکترونیک و...سرفصل های حمل و نقل هوشمند است، افزود: در حال حاضر فرصتی مناسبی برای تبادل اطلاعات وجود دارد و از آنجایی که امروز کشور آلوده است و بسیاری از خودروسازهای کشور بنزین سوز هستند و امکان استفاده از فناوری برای دوگانه سوز کردن خودروها و تولید خودروهای هیبرید در کشور وجود دارد که در این بخش تمرکز شده است.

غلامرضا رضائیان دبیر اجرایی نمایشگاه  حمل و نقل و شهر هوشمند با اشاره به اینکه این نمایشگاه قبلا قرار بود دی ماه برگزار شود که با شهادت سردار سلیمانی به دستور مقامات به 11 تا 13 اسفند منتقل شده است، اظهار کرد؛ در این نمایشگاه برای نخستین بار 11 شهرداری از استان های مختلف و شهرستان های تهران حضور دارند. همچنین 212 شرکت صنعتی، 110 شرکت دانش بنیان و 120 استارت آپ اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه معاونت توسعه استانداری ها در بخش زیرساختی فعال خواهند بود، افزود: در حال حاضر تمام پروژه ها توسط معاونت استانداری تایید می شود، از این رو پروژه های موفق مورد بررسی قرار می دهند تا در استان های دیگر توسط شرکت ها اجرا شود.

رضاییان ادامه داد: ما در نمایشگاه پنل های مختلفی را در نظر گرفته ایم اولین پنل ما هم به بخش خصوصی و هم به دولت اختصاص دارد و هم سخنران داخلی و هم خارجی برای این بخش داریم. افزون بر این دو پنل دیگر نیز در نمایشگاه خواهیم داشت. در خصوص برنامه های استارتاپی نیز باید بگویم برنامه هایی تدارک دیده شده که یکی از آنها "استارتاپ بتل"(نبرد استارتاپی) است که در این بخش کسب و کارها می آیند و باید حضار را قانع کنند که کسب و کارشان ارزش سرمایه گذاری را دارد؛ کسب و کارهای برتر در این حوزه نیز در روز آخر معرفی می‌شوند.


خبرنگار: پویا مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: