اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - 17 February 2020
لاریجانی در دیدار با بشار اسد:
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که شهادت سردار سلیمانی، تحول مهمی را در ایران و منطقه به وجود آورد، گفت: این اقدام تروریستی ، چهره واقعی آمریکا را آشکارتر کرد.

ترور سردار سلیمانی، چهره واقعی آمریکا را آشکارتر کرد

به گزارش عصرپرس به نقل از خانه‌ملت، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه،  با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت و همکاری با سوریه به عنوان یکی از  محور های مهم‌ مقاومت و‌ضمن تشکر از بشار اسد به خاطر  تسلیت محبت آمیز در زمان شهادت سردار سلیمانی و حضور مسئولان کشور سوریه در مراسم تشییع ایشان گفت: به شما بابت استقامت در این سال‌ها تبریک می گویم، به خصوص که  بحمدالله شرایط بسیار تغییر کرده و پیروزی‌های اخیر شما  بسیار مهم است.

لاریجانی با بیان اینکه سوریه مسیر تکامل را طی می‌کند، افزود:  امروز موضع بسیاری از کشورهای منطقه که حرف‌های بی‌حساب می‌زدند، تغییر کرده است و این اتفاق جز با مقاومت در سوریه ایجاد نشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اظهار رضایت از این که رییس جمهور سوریه به عنوان یکی از رهبران هوشمند منطقه شناخته می شود، افزود:  از جمله  مسائلی که باعث شد در حرف‌ها و مواضع آمریکا تغییر ایجاد شود، ارتقای جایگاه مقاومت است که ترور سردار سلیمانی هم یکی از علامت های آن بود.

وی افزود: در  روز شهادت سردار سلیمانی، رهبر معظم انقلاب اسلامی ، جلسه ای تشکیل دادند  و جانشین ایشان را انتخاب کردند که پیام آن استمرار جریان مقاومت و   مصمم تر شدن آن بود.

لاریجانی با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی، تحول مهمی را در داخل ایران و منطقه به وجود آورد، اظهار داشت: این اقدام تروریستی ، چهره واقعی آمریکا را آشکار تر  کرد.

بشار اسد: پیروزی‌های مشترک ایران و سوریه آمریکا و غرب را مرعوب کرد

در ابتدای این دیدار  بشار اسد رئیس جمهور سوریه خطاب به دکتر لاریجانی، گفت: در ایام جنگ دیداری با یکدیگر و در خصوص مسائل راهبردی، گفت و گوهایی داشتیم. مواضع شما همواره واضح و روشن بوده است  که دائما آن را از رسانه‌ها پیگیری می‌کنیم.

رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه برای تمامی دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در این سالها به شما تبریک عرض می‌کنم، بیان کرد: پیروزی‌هایی که به صورت مشترک داشتیم از عوامل ترس و هراس در دل  آمریکا و غربی هاو  به خصوص دوگانگی و شکافی است که امروز  در دولت آمریکا شاهد هستیم.

بشار اسد در پایان این دیدار از  حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران که  به طور  مستقیم و یا غیرمستقیم  توسط  رهبر معظم انقلاب اسلامی ، حضرت آیت الله  خامنه‌ای نسبت به ملت و دولت سوریه  صورت گرفته است، تشکر کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: