اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - 17 February 2020
با حضور روحانی ؛
صاحبان 15 طرح برگزیده سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی روز دوشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور تقدیر شدند.

از صاحبان 15 طرح برگزیده جشنواره بین المللی خوارزمی تقدیر شد

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،حجت الاسلام حسن روحانی در سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی از طرح های برگزیده داخلی و خارجی این جشنواره تقدیر کرد.

توسعه فناوری انرژی خورشیدی حرارتی در کشور، سنتز مواد اولیه رادیو داروهای پپتیدی، تحقیق و‌توسعه مواد دارویی غذاهای فراسودمند بهداشتی از موجودات دریایی ، تحقیق ، طراحی و پیاده سازی فناوری های تجدید پذیر در ریز شبکه ها، پلتفرم تحلیل بدافزار بیت بان و طراحی و ساخت دستگاه فلوفرمینگ از جمله طرح های برگزیده سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی است که با حضور رئیس جمهور از طراحان آن تقدیر شد.

وزیرعلوم ،تحقیقات و فناوری پیش از معرفی طرح های برگزیده سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی، طی سخنانی تاکید کرد: مجموعه علمی کشور متشکل از محققین ، دانشمندان، فناوران و نوآوران همه تلاش خود را در جهت کاربست علوم و تبدیل آن به فناوری های نو در جهت تامین آسایش، صلح و پیشرفت در کشور و دنیا قرار داده اند.

منصور غلامی با بیان اینکه محققین، فناوران و نوآوران ایران جایگاه خوبی در عرصه علمی دنیا دارند، افزود: ارتباط بین المللی در برنامه توسعه علمی ایران جایگاه ویژه ای دارد و هماهنگی و همکاری های بین المللی یکی از برنامه های جدی و موفق جامعه علمی ایران بوده که حاصل آن انتشار مقالات علمی متعدد در مجلات معتبر علمی بین المللی است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  گفت: دستاوردهای جامعه علمی کشور در سال های اخیر، بسیاری از نیازمندی های داخلی در زمینه فناوری را تامین کرده است.

وی  تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای مهم در توسعه علم و فناوری است و امیدواریم بتوانیم دستاوردهای علمی دانشمندان خود را در فضای صلح و دوستی در اختیارکشورهای دیگرقرار دهیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: