اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - 15 February 2020
رئیس موسسه مطالعات بین‎‌المللی انرژی با اشاره به آغاز به‌کار کنفرانس توسعه نظام مالی صنعت نفت، گفت: باید برای هدایت نقدینگی موجود در کشور به سمت پروژه‎های صنعت نفت تلاش کرد.

تلاش برای هدایت نقدینگی به سمت پروژه‎های صنعت نفت

به گزارش عصرپرس، علی مبینی دهکردی صبح امروز (شنبه، ۲۶ بهمن‌ماه) در آیین گشایش نخستین کنفرانس توسعه نظام مالی صنعت نفت، با طرح این سوال که چه کنیم روند نقدینگی در جهت توسعه ظرفیت‌های مزیت‌دار صنعت نفت و طرح‌های توسعه‌ای به‌کار گرفته شود، گفت: همکاران بازار سرمایه و بازار بانکی و پولی کشور تلاش کردند شکل‌گیری کنفرانس توسعه نظام مالی صنعت نفت زمینه‌ای برای ایجاد همکاری دوجانبه میان بخش‌های مختلف باشد.

مبینی از کنفرانس توسعه نظام مالی به عنوان یک نشست صرفا تخصصی میان بازار سرمایه و صنعت نفت یاد و ابراز امیدواری کرد که این نشست، شروع یک کار سازماندهی شده، پربازده و مزیت‌ساز در زمینه فعالیت‌های اقتصادی باشد.

به گفته وی، پنل‌های تخصصی کنفرانس نظام مالی صرفا به ارائه مقاله محدود نیست، بلکه نمایندگان شرکت‌های اصلی صنعت نفت به معرفی پروژه‌های دارای بازدهی سرمایه و جذاب برای شرکت‌های تامین مالی و بازار بورس می‌پردازند و همچنین فعالان صنعت مالی راه‌حل‌های خود را به صورت تخصصی برای تامین مالی پروژه‌ها و شروع گسترده‌تر همکاری ارائه می‌دهند.

رئیس موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی گفت: امیدواریم این روند، تجربه موفقی برای تمرکز نقدینگی موجود کشور که در بازار بورس هدف‌گذاری شده باشد و از آن بتوان در راستای توسعه و به‌کارگیری ظرفیت‌ها و مزیت‌های صنعت نفت کشور بهره برد.

مبینی افزود: صنعت نفت در سال‌های اخیر اهتمام زیادی نسبت به ساخت داخل و همچنین سازماندهی نظام علمی کشور داشته است به‌گونه‌ای‌ که دانشگاه‌ها با همه ظرفیت‌ها و امکانات خود به صنعت نفت ورود کرده و ما هم امیدواریم با برگزاری کنفرانس توسعه نظام مالی صنعت نفت بتوانیم گامی موثر در زمینه پیوند صنعت مالی و صنعت نفت کشور برداریم.

بر اساس گزارش شانا، نخستین کنفرانس توسعه نظام مالی صنعت نفت با رویکرد کاربردی و به‌منظور معرفی ابزارهای نوین تأمین منابع مالی داخلی برای پروژه‌ها، تسهیل مبادلات مالی مبتنی بر پلت‌فرم‌های نوظهور مالی و مدیریت هزینه برای شرکت‌های اصلی تابع وزارت نفت، از صبح امروز در مجموعه کوشک نفت آغاز به کار کرده است و عصر امروز به کار خود پایان می‌دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر: