اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - 09 February 2020
فرمانده کل سپاه:
فرمانده کل سپاه اعلام کرد: نیروی هوافضای سپاه با ورود به تولید بدنه‌ها و موتور‌های کامپوزیت، جهشی در فناوری نوین موشکی به دست آورد.

برای جلوگیری از جنگ، راهی جز قوی شدن نداریمبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی امروز در مراسم رونمایی از موشک رعد ۵۰۰ و نسل جدید پیشران‌های موشکی و ماهواره بر‌ها، با تبریک ایام الله دهه فجر ، افزود: همانگونه که در روز‌های گذشته در کلام فرماندهی معظم کل قوا شنیدیم؛ قوی شدن، قلب سیاست‌های نوین دفاعی جمهوری اسلامی است و ما به مدد تجربه و منطق آموخته ایم که برای جلوگیری از وقوع جنگ و نه تنها شکست نخوردن بلکه شکست دادن دشمن، راهی جز قوی شدن نداریم.

وی قوی شدن را مرتبط با اراده‌هایی که برای ساخت قدرت تلاش می‌کنند، دانست و اظهار کرد: جنگ حقیقی ما ساخت و تولید قدرت برای قوی شدن است و این دستاورد‌های پیچیده و در لبه فناوری جهانی که امروز از آن‌ها رونمایی شد، کلید ورود ما به فضا می‌باشند.

سرلشکر سلامی گفت: نیروی هوافضای سپاه با ورود به تولید بدنه‌ها و موتور‌های کامپوزیت، علاوه بر کاهش جرم و افزایش سرعت و آسان سازی تولید، جهشی در فناوری نوین موشکی به دست آورد و دانشمندان جوان، مومن و انقلابی ما در این نیرو توانستند بر ابهامات و پیچیدگی‌ها فائق آمده و موشک رعد را تولید کنند.

وی با اشاره به قابلیت‌های ویژه موشک رعد ۵۰۰ و برخورداری این موشک از موتوری کامپوزیتی، گفت: با وجود این که جرم موشک رعد یک دوم موشک فاتح هست، اما ۲۰۰ کیلومتر افزایش برد داشته و ارزان‌تر، سبک‌تر، چابک‌تر و دقیق‌تر می‌باشد و این فناوری قابل تعمیم به تمامی کلاس‌های موشک‌های ما است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به دستیابی متخصصان نیروی هوافضای سپاه به فناوری نازل‌های متحرک در موشک‌های ماهواره بر، اظهار کرد: این فناوری مهم و پیچیده می‌تواند کنترل بردار پیشران موشک را در خلاء انجام دهد؛ به این معنا که ما می‌توانیم فراتر از جو قدرت مانور پذیری پیدا کنیم و این دستاورد بزرگی است که موجب ایجاد جهشی در فناوری موشکی می‌شود.

سرلشکر سلامی توانمندی موشکی را هویت‌هایی از اقتدار سیاسی توصیف و تصریح کرد: حقیقت قدرت متراکم در درون این موشک‌ها، اراده سیاسی و اقتدار ملت قهرمان ایران است؛ این موشک‌ها رمز بازدارندگی و سربلندی نظام اسلامی و سرمایه‌های بسیار غنی و ممتازی در اختیار ملت شریف ایران هستند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: این دستاورد‌ها در پرتو افکار نورانی و هدایت‌های فرماندهی معظم کل قوا و همت وتلاش خالصانه مجاهدان عرصه فناوری در نیروی هوافضای سپاه بدست آمده و هدیه‌ای از سوی سپاه به ملت شریف ایران در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و نقطه نا امیدی بیشتر برای دشمنان اسلام است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز در این مراسم اظهار کرد: ما در نیروی هوافضای سپاه توافقی با دانشمندان و متخصصین داریم که دفاع مان باید اقتصادی باشد و اقدام امروز علاوه بر توانمندی‌های حوزه تکنیکی و نظامی، کار را اقتصادی و ارزان سازی کرده است.

سردار پاسدار امیرعلی حاجی زاده با تاکید بر اینکه هزینه نیرو‌های مسلح ما بسیار کمتر از نیرو‌های مسلح سایر کشور‌ها است، به قابلیت‌های بدنه کامپوزیتی اشاره و تصریح کرد: بیشترین شتاب جانبی که می‌بایست موشک‌ها تحمل کنند، مربوط به موشک‌های پدافندی است و این بدنه کامپوزیتی به گونه‌ای طراحی شده که علاوه بر موشک‌های زمین به زمین، در موشک‌های پدافندی نیز استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: با برخورداری از فناوری نازل متحرک امکان کنترل موشک‌های سوخت جامد در خارج از جو و در فضا پیما‌ها و ماهواره بر‌ها و موشک‌های ضد سپر فراهم شد.

سردار حاجی زاده با تاکید بر اینکه هزینه نیرو‌های مسلح ما بسیار کمتر از نیرو‌های مسلح سایر کشور‌ها است، به قابلیت‌های بدنه کامپوزیتی اشاره و تصریح کرد: بیشترین شتاب جانبی که می‌بایست موشک‌ها تحمل کنند، مربوط به موشک‌های پدافندی است و این بدنه کامپوزیتی به گونه‌ای طراحی شده که علاوه بر موشک‌های زمین به زمین، در موشک‌های پدافندی نیز استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: با برخورداری از فناوری نازل متحرک امکان کنترل موشک‌های سوخت جامد در خارج از جو و در فضا پیما‌ها و ماهواره بر‌ها و موشک‌های ضد سپر فراهم شد

نام:
ایمیل:
* نظر: