اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - 09 February 2020
رئیس کل بانک مرکزی:
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: عمده خبرسازی‌ها در باره تمدید شدن یا نشدن تعلیق FATF با انگیزه سودجویی و نوسان گیری در بازار ارز انجام می‌گیرد.

FATF تاثیر زیادی بر شرایط ارزی کشور نداردبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس ، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی نوشت: این روزها، سفته بازان و رانت جویان بازار ارز نتیجه جلسه آتی FATF را بدون اطلاع از پیچیدگی‌های روند آن، تمدید نشدن تعلیق قلمداد کردند و در خصوص تاثیر آن بر نرخ ارز تبلیغات زیادی در کانال‌های تبلیغاتی خود راه انداخته اند.

 همتی در فضای مجازی نوشت: نظرم را قبلا درباره اهمیت این موضوع گفته ام، لیکن، در شرایط فعلی که اغلب بانک‌های خارجی به دلیل تشدید تحریم‌های آمریکا، همکاری لازم با بانک‌های ایران را ندارند و تبادلات ارزی ما از طریق مکانیزم‌های بانکی جایگزین و غیرقابل تحریم، انجام می‌شود، تصمیم آتی fatf (اعم از تمدید یا تمدید نشدن) نمی‌تواند تاثیر قابل توجهی بر شرایط ارزی کشورمان داشته باشد و عمده خبرسازی‌ها در این خصوص، با انگیزه سودجویی و نوسان گیری در بازار ارز انجام می‌گیرد.

وی افزوده است: دستاویز قرار دادن موضوع fatf برای اثر گذاری در نرخ از طریق سفته بازان و فضای مجازی، ​با واقعیات بازار و روند تامین ارز در تجارت خارجی کشور و چشم انداز گشایش کانال‌های جدید، همخوانی ندارد. ضمن اینکه، بانک مرکزی نظارت بر جریان پول و مبارزه با پولشویی را نیز در کنار مدیریت بازار ارز با قوت ادامه خواهد داد.

همتی تاکید کرده است: مردم عزیز مراقبت کنند که با شگرد جدید سودجویان، این بار تحت عنوان تاثیر fatf، دارایی آن‌ها در بازار ارز در معرض ریسک قرار نگیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: