اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - 09 February 2020
مراجع عظام تقلید از مردم انقلابی و فهیم ایران اسلامی خواستند در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضوری پرشور و انقلابی در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشته باشند.

دعوت مراجع عظام برای حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمنبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از صداوسیما، آيت الله مکارم شيرازي در درس خارج فقه امروز در مسجد اعظم با بيان اين مطلب گفت: اگر مردم در اين دو روز تاريخي حضور پررنگي نداشته باشند باعث مي شود دشمن تحريم بيشتري به کشور وارد کند.

وي با بيان اينکه نبايد به دشمن اجازه داد فشار بيشتري به کشور وارد کند افزود: اگر مردم در راهپيمايي 22 بهمن و انتخابات حضور پرشوري داشته باشند باعث ناراحتي و شکست خواهند شد.

اين مرجع تقليد با بيان اينکه قهر با انتخابات و راهپيمايي حرکتي عاقلانه نيست گفت: بيشتر از چهل سال است دشمنان عليه ملت و نظام ما توطئه مي کنند اما به حول قوه الهي در تمام آن ها شکست خورده اند.

آيت الله مکارم شيرازي در پايان با اميدواري از بهبود اوضاع کشور گفت: اميدواريم و مطمئن هستيم آينده به اين صورت باقي نمي ماند و گره از مشکلات مردم باز مي شود.

آیت الله نوری همدانی هم صبح امروز در  درس خارج فقه در مسجد اعظم قم گفت: مردم ایران اسلامی در 22 بهمن امسال هم همانند سالهای گذشته با حضور پرشور خود در راهپیمایی 22 بهمن، پشتیبانی و حمایت خود از انقلاب اسلامی و وحدت و اتحاد خود را به جهانیان اعلام خواهند کرد عظمت اسلام را به نمایش خواهند گذاشت.

این مرجع تقلید ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران هر سال نسبت به سال قبل پیشرفت های خوبی در حوزه های مختلف داشته است و نظام اسلامی ما یک نظام ولایی و قرآنی است که روز به روز در حال پیشرفت است.

وی گفت: درست است که از لحاظ اقتصادی و معیشتی مردم دچار مشکلاتی هستند اما حضور در راهپیمایی 22 بهمن تجلی وحدت فکر و اندیشه ما است.

آيت الله جوادي آملي هم صبح امروز در درس خارج فقه گفت: همه ما در راهپيمايي 22 بهمن شرکت مي کنیم و اين را حق خود مي دانيم.

وي با بيان اينکه در راهپيمايي امسال شعارها به دو بخش تقسيم مي شود افزود: بخشي از شعارها در اين راهپيمايي همان شعارهاي اوايل انقلاب يعني خداباوري و دين باوري است.

اين مرجع تقليد به وجود برخي مشکلات اقتصادي در جامعه اشاره کرد و گفت: بخش ديگر شعارهاي 22 بهمن معطوف به فساد ستيزي است که بايد در مردم و مسئولان نهادينه شود.

وي ديانت مردم را در کنار معيشت آنان دانست و افزود: اگر خواهان حکومت اسلامي هستيم بايد به اقتصاد مردم رسيدگي و معيشت آنان درست شود.

آیت الله جوادی آملی همچنين مطالبات مردم در راهپيمايي 22 بهمن را برپايي حکومت اسلامي و مقابله با غارتگران بيت المال دانست و گفت: در اين راهپيمايي بايد به مسئولان متذکر شد که در خدمت مردم و رونق توليد در کشور باشند.

وی افزود: در نظام اسلامی ما افراد صالح و درستکار بسياري وجود دارد اما بايد با همان عده معدودي که فساد مي کنند برخورد شود.

آیت الله علوی گرگانی هم با صدور پیامی از مردم فهیم و قدرشناس ایران اسلامی خواست در راهپیمایی 22 بهمن حضوری پرشور و به یاد ماندنی داشته باشند.

در بخشی از پیام این مرجع تقلید آمده است: ملت شريف ايران شرايط حساسي را پشت سر ميگذارند از يک طرف نقشه هاي شوم استکبار و شهادت سردار رشيد اسلام موجب جريحه دار شدن قلب ملت شد و از طرفي در آستانه انتخابات مهم مجلس شوراي اسلامي و ميان دوره اي مجلس خبرگان هستيم، در اين شرايط، رسانه هاي استکباري با سياه نمايي اوضاع داخلي مملکت سعي در سست کردن ملت ايران دارند تا آنها را از حضور در صحنه هاي متعدد انقلاب بازدارند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: لکن اين ملت،همانند هميشه هيچ گاه حاضر به معامله استقلال و عزت ملي و هدردادن خون شهدا نخواهند بود، لذا در روز 22 بهمن نيز با حضور آگاهانه خود به دشمنان ملت ميفهماند که عليرغم برخي کاستي ها و کم توجهي ها بر استقلال و عزت خود پافشاري خواهند نمود و با آرمان هاي امام راحل و مقام معظم رهبري بيعت مجدد خواهند کرد.

این مرجع تقلید در پایان ابراز امیدواری کرده است: مسئولين مملکتي با ارج نهادن به نجابت و ايمان ملت شريف ايران هرچه بيشتر تلاش خود را مضاعف کرده و براي رفع گراني و نابساماني هاي موجود و مبارزه با فساد و رانت خواري اقدامات جدي تري داشته باشند و مردم نيز با حضور خود موجب تقويت استقلال و عزت خواهي ملت شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: