اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - 08 February 2020
در سفر وزیر بهداشت به استان مازندران؛
وزیر بهداشت در دومین روز از سفر خود به استان مازندران و همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، طرح توسعه بیمارستان رازی قائمشهر را افتتاح کرد.

طرح توسعه بیمارستان رازی قائمشهر افتتاح شد

به گزارش عصرپرس، ساختمان شماره ۲ مرکز آموزشی درمانی رازی قائمشهر در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع در ۵ طبقه و با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ساخته و تجهیز شده است.

ساخت این پروژه از سال ۹۶ آغاز و تا بهمن ماه امسال، ساخته و تکمیل شد. هر طبقه از این پروژه حدود ۵۰۰ متر مربع است.

در این ساختمان علاوه بر کتابخانه، بخش های بستری مسمومیت، بستری بیماری های عفونی، بستری داخلی و بخش های اداری و مالی است.

گفتنی است این پروژه یکی از هزار پروژه پویش ۲۰۵۰ است که در قالب این طرح، در طول ۲۰ هفته تا هفته سلامت سال ۹۹، بیش از ۱۰۰۰ پروژه عمرانی حوزه سلامت افتتاح می شود.

اجرای برنامه های پیشگیرانه از کرونا ویروس جدید در ۳۶ مبادی ورودی کشور

وزیر بهداشت در خصوص مداخله برخی افراد در حوزه پزشکی تحت عنوان طب اسلامی، گفت: آتش زدن کتاب طب هاریسون را آنقدر بزرگ نمی بینیم که بخواهیم آن را بزرگ کنیم .

براساس گزارش وزارت بهداشت ودرمان،دکتر سعید نمکی در حاشیه افتتاح دانشکده های پیراپزشکی و فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: آتش زدن یکی از کتاب های مرجع پزشکی گرچه پدیده  مشمئز کننده ای بود اما زیاد به آن نپرداختیم تا فردی که از روی نادانی کاری کرده را بزرگ کنیم و با برنامه ریزی مستمر، طب سنتی و مکمل را در نظام شبکه بهداشتی و درمانی و نظام آموزش پزشکی، ادغام می کنیم و با ورود علما به این حوزه و با انجام کار عالمانه، افراد جاهل و عوام فریب خارج خواهند شد.

وی افزود: رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مقامات قضایی این استان در خصوص دخالت برخی افراد در حوزه پزشکی به اسم طب اسلامی و تجویز دارو برای بیماران، باید حتما ورود کنند و با توسعه زیرساخت های علمی طب سنتی باید بتوانیم از این معضل بزرگ علمی و اجتماعی، رهایی پیدا کنیم.

وی در خصوص وضعیت کرونا ویروس جدید در کشور گفت: بعد از اطلاع از شیوع ویروس کرونای جدید در چین، بلافاصله تیم های بهداشتی را در مبادی ورودی کشور مستقر کردیم و خوشبختانه با دقت و وسواس فراوان، وضعیت را تحت نظر داریم و با اعلام شرایط اضطرار از سوی سازمان جهانی بهداشت، پرواز های ایران به چین و بالعکس را با همکاری وزرای ذیربط و در نشستی با حضور معاون اول رییس جمهور، متوقف کردیم و با نظارت بی وقفه توانستیم، موارد مشکوک که از چین به کشور وارد شده بودند را در چند استان، تحت نظر گرفته و بستری کنیم و پاسخ آزمایش آخرین مورد مشکوک نیز منفی بود.

وزیر بهداشت افزود: اجرای برنامه های پیشگیرانه از کرونا ویروس جدید در ۳۶ مبادی ورودی زمینی، دریایی و هوایی کشور به طور مستمر ادامه دارد و ۵۷ نفر از دانشجویان ایرانی که در ووهان گرفتار شده بودند را با پرواز اختصاصی به کشور آوردیم و در قرنطینه از آنها پذیرایی می کنیم و تحت نظر هستند و در بین آنها تا کنون موردی از ابتلا به کرونا ویروس جدید مشاهده و گزارش نشده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: