اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - 06 February 2020
با هدف استفاده بهینه از منابع آب و خاک؛
رئیس دفتر رئیس‌جمهور روز پنجشنبه بعد از افتتاح گلخانه هیدروپونیک در شهرستان آمل بر حمایت دولت از کشت گلخانه‌ای تاکید کرد و گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی و خاکی در مناطق مختلف کشور، تلاش دولت بر این بوده که با هدف استفاده بهینه از آب و خاک از کشت گلخانه‌ای حمایت کند.

واعظی بر حمایت دولت از کشت گلخانه‌ای تاکید کرد

به گزارش عصرپرس، محمود واعظی اظهارداشت: با گسترش کشت محصولات کشاورزی به صورت گلخانه‌ای می‌توان نیاز داخل به این نوع محصولات را در طول سال تامین کرد و مازاد بر نیاز داخل را نیز به کشورهای دیگر صادر نمود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه خوشبختانه در استان های مختلف کشور رقابت خوبی بین کشاورزان برای اختصاص بخشی از زمین ها به کشت گلخانه‌ای ایجاد شده است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی تسهیلات خوبی برای حمایت از کشت گلخانه‌ای در نظر گرفتند که در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

واعظی با بیان اینکه خوشبختانه محصولات کشاورزی ایران که در فصول مختلف به صورت کشت گلخانه‌ای تولید می‌شود بازار خوبی در کشورهای همسایه و منطقه بدست آورده است، گفت: با تولید بیشتر محصولات کشاورزی و افزایش صادرات آن، می‌توان کشور را بدون نفت هم اداره کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، گلخانه هیدروپونیک شهرستان آمل که کار ساخت آن از سال ۱۳۹۶ در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع با هزینه بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان آغاز شده بود امروز با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور افتتاح شد. در این گلخانه گلهای صادراتی آنتریوم پرورش داده می‌شود و بازار صادراتی خوبی در کشورهای منطقه و همسایه دارد.

فاز دوم مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در آمل افتتاح شد

همچنین رئیس دفتر رئیس جمهور روز پنجشنبه با حضور در مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در شهرستان آمل استان مازندران فاز دوم این مرکز بین‌المللی را که شامل کارخانه سورت و بسته‌بندی برنج می‌باشد افتتاح کرد.

کارخانه سورت و بسته بندی برنج در مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران ظرفیت 24 هزار تن برنج در سال را دارد و برای 40 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است. این کارخانه با 25 میلیارد تومان هزینه به بهره‌برداری رسیده که از طریق تسهیلات بانک کشاورزی و کمک سهامداران تامین شده است.

مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در زمینی به وسعت 17 هکتار ساخته شده که فاز اول آن شامل 430 غرفه به مساحت 50 هزار مترمربع با کلیه زیرساخت‌ها با فرصت اشتغال برای 2هزار نفر پیش از این افتتاح شده است.

محمود واعظی بعد از افتتاح این کارخانه در گفت‌وگو با خبرنگاران تامین نیاز داخل در زمینه کالاهای مورد نیاز و مواد غذایی را اولویت اصلی دولت و بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: موضوع بسیار مهم در مورد کالاهای مورد نیاز مردم تامین نیاز داخلی و اولویت اول ما سفره مردم است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تبریک به مسوولین استان و شهرستان  آمل به خاطر احداث این مجتمع تولیدی بزرگ خاطرنشان کرد: با انجام این کار فوق‌العاده کشاورزان و برنج‌کاران در شهرهای مختلف استان می‌توانند محصول تولیدی خود را در بازار داخلی و همچنین به منظور صادرات ارائه کنند و این مرکز می‌تواند مقدمه‌ای برای بورس برنج باشد.

واعظی تاکید کرد: مجموعه‌هایی از این دست مورد حمایت دولت و وزارت کشاورزی است و همه تلاش خود را برای موفقیت این گونه مراکز انجام خواهیم داد.

نام:
ایمیل:
* نظر: