اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - 04 February 2020
نمایشگاه شهرهوشمند در دومین سال برگزاری خود درصدد است تا بتواند در شرایط کنونی تحریم فضایی برای حضور و نمود استارت آپ های ایرانی فراهم کند.

شهر هوشمند، رویدادی در حوزه فناوری و البته متمایز

به گزارش عصرپرس، این نمایشگاه می تواند درمعرفی باید و نباید های شهر هوشمند نیاز کنونی یک جامعه توسعه یافته و یا در حال توسعه به صورت رویدادی در حوزه فناوری و البته متمایز باشد.

شهر هوشمند، شهرهایی که برمبنای صفر و یک و یا به تعبیری فناوری اطلاعات ساخته می شوند و همه چیز در آن ها کاملا مجازی و هوشمند اداره می شود؛ از دولت و شهروندان گرفته تا حمل و نقل و انرژی و محیط زندگی.

مردم به طور فزاینده‌ای از مناطق روستایی به شهرها مهاجرت می‌کنند. تا سال ۲۰۵۰، حدود ۸۶ درصد مردم در کشورهای توسعه یافته و ۶۴ درصد در کشورهای در حال توسعه در شهرها زندگی خواهند کرد. از آنجا که شهرها جمعیت زیادی را در آینده جذب می‌کنند، بنابراین استفاده‌ی موثر و بهینه از منابع اهمیت زیادی دارد.

شهر هوشمند محیطی است می تواند شرایط زندگی بهتر برای ساکنان آن را فراهم کند.انرژی چالش مهم در سال های آینده است که در شهر هوشمند به درستی قابل مدیریت است. در این شرایط باید زیرساخت های ساخت این شهر توسط مسئولان فراهم شود هرچند دسترسی به چنین زیر ساخت هایی با دشواری هایی همراه است اما ورود به این مرز نیاز آیند جامعه و کشور محسوب می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: