اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - 04 February 2020
رئيس مجلس
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اینکه در بخش‌های مختلف کشور اقداماتی چشمگیری از جمله احداث تصفیه‌خانه‌ها و اجرای طرح‌های برق‌رساني در دست انجام است، گفت: برخی از ابتکارات وزارت نیرو که تلاش دارد با تدابیری بتواند از منابع به درستی استفاده کند، بايد در تمام بخش‌ها به‌كار گرفته شده و بیشتر با مردم در میان گذاشته شود.

ابتکار سازنده وزارت نیرو در استفاده از منابع به تمامی بخش‌ها تسری یابد

به‌گزارش عصرپرس، علي لاريجاني روز سه‌شنبه در آيين آغاز عملیات بهره‌برداری و اجرایی ۶ پروژه صنعت آب خوزستان در شادگان با اشاره به فعال شدن شركت‌هاي داخلي و دانش بنيان در كشور اظهار کرد: طبق گزارش مركز پژوهش‌هاي مجلس، به‌دليل تحركات ايجاد شده در بخش‌هاي اقتصادي بويژه صنعت، وضعيت رشد ما در سال آينده خيلي بهتر خواهد شد.

وي تصريح كرد: طبق گزارش مركز پژوهش‌هاي مجلس، مشكلاتي در خريد و انتقال داشتيم كه به همين دليل، رشد اقتصادي ما مقداري كمتر شده است. درست است در تحريم هستيم و مشكلاتي داريم اما بدانيم اگر دست به دست هم دهيم و به اين سرمايه‌هاي دروني توجه داشته باشيم، در مقابل ظلم آمريكايي‌ها موفق خواهيم شد.

لاريجاني همچنين با تقدير از وزارت نيرو، استاندار خوزستان و نماينده مردم شادگان در مجلس شوراي اسلامي در تحقق پروژه‌ آبرساني به شادگان گفت: در بخش‌های مختلف کشور اقداماتی اعم از احداث تصفیه‌خانه‌ها و اجرای طرح‌های برق‌رساني در دست انجام است. برخی از ابتکارات وزارت نیرو که تلاش دارد با تدابیری بتواند از منابع به درستی استفاده کند، بايد بیشتر با مردم در میان گذاشته شود.

وي گفت: به عنوان مثال در سال گذشته برای تامین برق در زمان پیک، به جای ساخت نیروگاه و تولید انرژی بیشتر، تدابیری از جمله اطلاع‌رسانی به مردم و همچنین بخش کشاورزی به کار گرفته شد که منجر به صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای شد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: اين ابتكارات، بسيار سازنده است و بايد در تمام بخش‌ها به‌كار گرفته شود.

وي با اشاره به سرمايه‌گذاري‌هاي كلان انجام شده در خوزستان گفت: در زمان پهلوي تنها چند شهر آباد شده داشتيم و بقيه رها شده بود و در روستاها، آب، برق، جاده و امكانات رفاهي وجود نداشت، اما اكنون اين امكانات به اكثريت قريب به اتفاق روستاها رسيده است. روستاها مشكلاتي از نظر چرخه اقتصادي دارند اما روي زيربناها خيلي كار شده است.

لاريجاني همچنين گفت: برخي از خدمات انجام شده در فضاي غبارآلودي كه گاهي ايجاد مي‌كنند و گاهي از خارج كشور به داخل سرايت مي‌کند، ديده نمي‌شود .

وي با اشاره به پويش #هرهفته_الف_ب_ايران گفت: اين ابتكار وزارت نيرو گوشه‌اي از خدمات كشور را نشان مي‌دهد و بخش‌هاي تبليغاتي كشور وظيفه خيلي مهمي دارند تا اين حجم تلاش مهندسان، كارگران، كشاورزان، بخش‌هاي فرهنگي كشور و استادان دانشگاه‌ها را كه براي ايجاد فضاي سازندگي در كشور تلاش مي‌كنند بازتاب دهند.

لاريجاني با بیان اینکه کاهش كشمكش‌هاي سياسي در اين فضاي غبارآلود باعث مي‌شود كه خدمات ديده نشود، گفت: يكي از مسائل مهمي كه امام پيگيري مي‌كرد، آبادي كشور به دست نيروهاي داخلي بود. جهاد سازندگي كار نمادين امام و اين حركت به دست نيروهاي خلاق ايراني هدف بزرگ انقلاب بود كه بايد استمرار داشته باشد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، لاريجاني همچنين با بيان اينكه استقلال سياسي در كشور وجه مهم ديگر انقلاب بود، گفت: ايران سال‌هاست از نظر سياسي روي پاي خود ايستاده، در منطقه نقش آفرين  شده است و هيچ كشوري حتي ابرقدرت‌ها توان دستور دادن به اين كشور را ندارند.

وي افزود: استقلال سياسي از اهداف بزرگ انقلاب بود كه در جمهوري اسلامي به خوبي تحقق يافت و نظام در اين زمينه با تدبير و به‌خوبي عمل كرد. ايران در منطقه، نقش بسيار ارزشمندي دارد كه نتيجه اين صلابت است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: