اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - 03 February 2020
وزیر بهداشت باتاکید بر اینکه هنوز هیچ موردی از کروناویروس در ایران مشاهده نشده است، درخصوص اقدامات انجام شده برای بازگرداندن ۷۰ تن از دانشجویان ایرانی ساکن شهر ووهان چین به کشور، گفت: به این منظور پروازی مخصوص در اولین ساعات بامداد سه ‌شنبه (فردا) به این شهر اعزام می‌ شود.

نمکی:کروناویروس به ایران نرسیده است

به گزارش عصرپرس به نقل ازوزارت بهداشت، دکتر سعید نمکی امروز در حاشیه بازدید از مهدی کلینیک، در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درخصوص آخرین وضعیت کروناویروس، گفت: خواهشم این است که این پیام دلگرم کننده بنده را که مملو از صداقت، یکرنگی و شفافیت است به مردم عزیز ایران منتقل کنید که وزیر بهداشت شان هرگز چیزی را از آنها پنهان نکرده و نخواهد کرد؛ حتی اگر اعلام موضوع به قیمت بدنامی و فشار بر روی خودش تمام شود. تا این لحظه، هیچ  موردی از کروناویروس جدید در کشور گزارش نشده است.

وی خاطر نشان کرد: مردم باید در جریان باشند که کروناویروس جدید مطلقا سخت‌ تر از بیماری آنفلوآنزای H1N1 که در چند ماهه گذشته آن را مهار کردیم، نیست. بیماری ‌زایی کروناویروس جدید حدودا ۳۰ درصد است و ما می‌توانیم مانند H1N1 از پس آن برآییم.

وی در ادامه در خصوص توقف پروازها از چین به ایران و بالعکس، گفت: تقاضای بنده مبنی بر توقف پروازها از چین به ایران، مورد حمایت معاون اول رییس جمهور و وزیر راه قرار گرفت و قرار بر این شد تا امکان بازگشت برای اتباع چینی که اکنون در ایران هستند و ایرانیان ساکن در چین نیز فراهم باشد؛ چراکه ما نمی‌توانیم امکان بازگشت را از آنها بگیریم. اگر همچنان پروازی در حال انجام است، تنها برای جابه جایی شهروندان ایرانی و چینی بوده است.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به روابط استراتژیک میان ایران و چین، اظهار کرد: امیدوارم در اسرع وقت شرایط به حالت عادی بازگردد؛ چراکه روابط ایران و چین رابطه‌ ای استراتژیک است که نمی‌ خواهیم لطمه‌ای به آن وارد شود. اما معنای این سخن آن نیست که لحظه‌ای از سلامت مردم غافل می‌شویم. سلامت مردم از هر گونه مصلحت ‌اندیشی برای ما اولویت بیشتری دارد.

نمکی در خاتمه در خصوص برنامه‌ها برای بازگشت ۷۰ دانشجوی ایرانی ساکن در شهر ووهان چین، گفت: پروازی مخصوص در اولین ساعات بامداد روز سه ‌شنبه (فردا) به این شهر اعزام می‌ شود که متشکل از پنج نفر از پرسنل زبده ما شامل متخصص عفونی و پرسنل اورژانس است. همچنین، برای کلیه خدمه پروازی این هواپیما نیز تمهیدات لازم از نظر حفاظت از ویروس فراهم شده است. این ۷۰ دانشجو پس از بازگشت دو هفته در قرنطینه خواهند بود و سپس می ‌توانند به آغوش خانواده‌ هایشان بازگردند.


نام:
ایمیل:
* نظر: