اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - 02 February 2020
جانشین پلیس پیشگیری ناجا
جانشین پلیس پیشگیری ناجا گفت: با شکل گیری نظام مقدس اسلامی شاهد تغییر و تحول در ماهیت نیرو‌های انتظامی از رویکرد سلبی به پلیس اسلامی هستیم که این از برکات تعالیم اسلام و هدایت‌های حکیمانه امام راحل و فرمانده معظم کل قواست.

کلانتری ها خط مقدم تامین نظم و امنیت در جامعه هستند

به گزارش عصرپرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حمید عطایی ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و گرامی داشت سالروز ورود تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب به میهن اسلامی اظهار داشت: امام خمینی (ره) "اسلام" و "انقلاب اسلامی" را نعمت و امانت بزرگی از طرف خداوند متعال می‌دانستند و دفاع از آن را واجب می‌شمردند به همین خاطر است که در دیدار فرماندهان و مسئولان فرمودند "پاسداران و سایر قوای انتظامی، نظامی و غیر انتظامی موظف به حفظ اسلام هستند".

وی ادامه داد: برای پاسداری و دفاع از این نعمت باید یک نیروی قدرتمند که در بستر تعالیم الهی و اسلامی رشد کرده باشد، به وجود می‌آمد بنابراین ایشان خطاب به نیرو‌های پلیس فرمودند: "شما پلیس‌ها الان پلیس امام زمان (عج) هستید و باید به وضع اسلامی عمل بکنید".

جانشین پلیس پیشگیری ناجا تغییر ماهیت نیرو‌های انتظامی از رویکرد سلبی به پلیس اسلامی را از برکات پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: مجاهدان فی سبیل الله بایستی همواره قدردان خدمت در نظام اسلامی باشند و با عمل به تدابیر و رهنمود‌های فرمانده معظم کل قوا شایستگی‌های پلیس اسلامی در تامین نظم و امنیت عمومی را به جهانیان اثبات کنند.

سردار عطایی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها را خط مقدم تامین نظم و امنیت در جامعه دانست و گفت: ولایت‌مداری، ایثار، چابکی، آماده به خدمت بودن و توان بالا در انجام رزم از شاخص‌های کارکنان کلانتری و پاسگاه هاست که اهمیت تامین امنیت ایجاب می‌کند این ویژگی‌ها به طور مستمر تقویت شود تا امکان انجام ماموریت شایسته فراهم شود.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا نقش کلانتری‌ها در ارتقای احساس امنیت در جامعه را موثر دانست و گفت: حضور پلیس در جامعه سبب ارتقای آرامش و امنیت مردم است، از طرفی رفتار حرفه‌ای و عملکرد خوب پلیس موجب رضایت‌مندی مردم و مسئولان از ناجا می‌شود و این فرآیند باید به نحو شایسته‌ای با همدلی و همکاری مشترک مردم، مسئولان و پلیس ادامه و توسعه یابد.

وی افزود: رهنمود‌ها و تاکید فرمانده معظم کل قوا، امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) در مورد کلانتری‌ها و تشبیه این مراکز به سرانگشتان نیروی انتظامی توسط ایشان باعث شد تا حساسیت پلیس به این بخش بیش از پیش شده و توجه بیشتری نسبت به رعایت حقوق شهروندی در کلانتری‌ها شود.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا پاسخگویی مناسب به مراجعان را یکی از مهم‌ترین مولفه‌های رعایت حقوق شهروندی در کلانتری‌ها دانست و تصریح کرد: نیروی انتظامی بر این باور است که صرف متهم و یا حتی مجرم بودن یک شخص نباید موجب شود تا حقوق اولیه و احترام به وی نادیده گرفته شود و این باور همواره در رویکرد پلیس قابل تشخیص است.

سردار عطایی در پایان با تاکید براینکه انقلاب اسلامی برای همه ما سرشار از خیر و برکت بوده است، خاطرنشان کرد: تمامی کارکنان پلیس همگام با مردم و مسئولان با شرکت گسترده در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن بار دیگر با آرمان‌های امام و رهبری تجدید بیعت خواهند کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: