اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۰۶ دی ۱۳۹۵ - 26 December 2016
مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران خبرداد:
مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: این صندوق تمام ریسک صادرات به کشور عراق را با کارمزد یک درصد در سال می پذیرد.
ریسک صادرات به عراق را می پذیریم

سرویس اقتصادی عصرپرس: سیدکمال سید علی مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران در نشست کارگروه توسعه صادرات فارس در شیرازگفت: این در حالی است که کارمزد صندوق ضمانت صادرات به سایر کشورها سه تا چهار درصد است.

به گزارش جام کوردی، سیدکمال سید علی گفت: بر این اساس اگر یک سرمایه گذار برای ساخت و راه اندازی کارخانه سیمان نیاز به سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری در کشور عراق داشته باشد می تواند کارخانه خود را در ازای ۱۰۰ هزار دلار در سال ضمانت کند.

سید علی، در مورد ارائه محصول جدید ویژه نوسانات نرخ دلار و یورو در صندوق ضمانت صادرات گفت: اگر بر اساس یکسان سازی نرخ ارز و سایر مسائل، نرخ ارز کاهش یابد این صندوق خطر پذیری کاهش نرخ ارز را نیز می پذیرد و چنانچه در این میان نرخ ارز افزایش یافت سود آن به صادر کننده تعلق خواهد گرفت.

وی گفت: صندوق ضمانت صادرات ایران در تمام استان های کشور کارگزاری دارد و سال ۹۴ تنها یک و نیم درصد پوشش های این صندوق توسط کارگزاری های استانی بوده چرا که در برخی از مناطق قابلیت صادرات وجود ندارد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات کشور، پوشش این صندوق در استان فارس را ۱۹۹میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این صندوق تاکنون ۲۰ میلیون دلار خسارت به صادرکنندگان این استان پرداخت کرده است.

 

پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: