اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - 01 February 2020
اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه ای اعلام کرد: انواع ماسکهای طبی توسط ۱۵ تولید کننده در سطح کشور تامین شده است و دارای پروانه ساخت از اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو هستند.

تامین انواع ماسکهای طبی توسط ۱۵ تولید کننده در سطح کشور

به گزارش عصرپرس، اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با اعلام این خبر افزود: میزان تولید و کیفیت (انواع ماسک های طبی) تولیدات داخلی که واجد پروانه ساخت می باشند، پاسخگوی نیاز داخل کشور است.

همچنین یادآور می شود: سازمان بهداشت جهانی در شرایط شیوع بیماریهای واگیر استفاده از ماسکهای طبی را برای عموم توصیه نمی کند و صرفا استفاده از آنها را برای کارکنان مراکز درمانی، افرادی که در تماس مکرر و مستقیم با بیماران آلوده هستند و برای بیماران مبتلا پیشنهاد می کند.

براساس این گزارش، عموم مردم در صورت توصیه و تشخیص پزشک باید ازماسکهای طبی استفاده کنند و جهت تهیه ماسک های معتبر می توانند به داروخانه های  سطح کشور مراجعه نمایند.

بر پایه این گزارش، ماسک های مورد استفاده در مراکز درمانی با عنوان ماسکهای جراحی شناخته می شوند که کاربرد آنها برای کاهش انتقال ریز ذرات به سیستم تنفسی بوده و در اتاق های عمل و در جراحی ها به کار گرفته می شوند.

اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و داروهمچنین اعلام کرد: ماسکهای N95 نوعی ماسک تخصصی است که در صورت لزوم برای کارکنان حرفه ای که احتمال برخورد مستمر و مستقیم با بیماران دارند استفاده و جهت کاهش احتمال ورود ذرات با ابعاد کوچکتر به سیستم تنفسی طراحی شده است.

برپایه این اطلاعیه باید توجه داشت که هیچکدام از ماسکها اطمینان قطعی درعدم انتقال عفونت و یا ویروس را تضمین نمی کنند. لذا، در شرایط شیوع بیماری ها، رعایت و افزایش بهداشت شخصی مانند؛  شستشوی مرتب دستها با آب و صابون، عدم تماس دستها با دهان، بینی و چشم و استفاده از دستمال کاغذی و نظیر آن در هنگام عطسه و سرفه بسیار موثر بوده و اکیدا توصیه می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: