اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - 01 February 2020
وزیرآموزش‌وپرورش در آیین نواختن گلبانگ انقلاب اسلامی؛
وزیرآموزش‌وپرورش درآئین نواختن زنگ انقلاب، با اشاره به برگزاری جلسات شورای انقلاب اسلامی در مدرسه علوی درآن زمان، مدرسه را کانون یادگیری و تحولات اجتماعی دانست و گفت: بیانیه دوم انقلاب اسلامی جایگاه رفیعی برای جوانان دارد و اتکای اصلی به ظرفیت‌های فکری و فرهنگی است .

بیانیه دوم انقلاب اسلامی جایگاه رفیعی برای جوانان دارد

به گزارش عصرپرس از روابط‌عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی درآیین  نمادین نواختن گلبانگ انقلاب  اسلامی که در دبستان رفاه منطقه ١٢شهر تهران برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهارکرد: خداوند را شاکرم که امروز در چنین مکان شریفی در خدمت انسان‌های بزرگ و ارزشمندی هستم.

وی افزود: یکی از توصیه‌های قرآنی ما یادآوری ایام الله و روزهای الهی است، روزهایی که تجلی بارز و آشکاری از قدرت الهی نمود پیدا می‌کند .

وزیرآموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: درایام الله، جامعه جلوه‌های نابی از قدرت‌نمایی خالق هستی را برخلاف عادت‌های متعارف شاهد است.

وی اضافه کرد: یکی از رسالت‌های انبیا این بوده است که مردم را به یادآوری این روزها دعوت ‌کنند.

حاجی میرزایی تصریح کرد: بنابراین گرامیداشت ایام الله دستور الهی است که در روح و روان انسان‌ها اثر می‌گذاردلذا این مراسم تشریفاتی نیست و دارای اثر تربیتی است.

وزیرآموزش‌وپرورش با بیان اینکه در١٢بهمن ماه شاهد اشتیاق وصف‌ناپذیری بودیم،گفت: برای هم سن و سالان من آن روزها روزهای به یادماندنی است؛ در١٢بهمن ماه جمعیتی با ٣٣ کیلومتر از مردم شکل گرفت که استقبال بی‌نظیر از رهبری امت بود.

وی اذعان کرد: امام خمینی(ره) پس از ١۵سال دوری از وطن با وجود مقابله‌های رژیم طاغوت به میهن بازگشت وآن‌ها نتوانستند یاد و مرام و اندیشه ایشان را از ذهن مردم ایران پاک کنند.

حاجی میرزایی تاکید کرد: مردم با حضور چشمگیر خود نشان دادند که امام امت پیوندی جدا ناشدنی با امت دارد .

وی ادامه داد: دوازدهم بهمن ماه از این حیث برای ما روز فوق‌العاده‌ای است،که مرد و زن، پیر و جوان، کارگر و کارمند و شهری و روستایی درآن مراسم حاضر بودند و حضور قدرتمند مردم درآن روز، روز انهدام نظام سلطنتی و روز تجلی سنت الهی است زیرا حق آشکار و باطل نابود شد .

وزیرآموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: این روز بزرگ را یادآوری می‌کنیم چرا که یکی از آفت‌های که جوامع را در جریان تغییرات پرشتاب تهدید می‌کند پدیده غفلت است و یادآوری این روزها ما را به اصول اصلی و جهت‌گیری‌های کلی بر می‌گرداند.

وی با اشاره به اینکه این مکان بخشی از تاریخ و شناسنامه انقلاب اسلامی ایران است، اظهار کرد: اینجا حامل یک پیام و سمبل است و نماد پرافتخاری از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ما است .

وزیرآموزش‌وپرورش تاکید کرد: انتخاب یک مدرسه؛ چه این مدرسه و چه پس از آن مدرسه علوی، به عنوان اقامتگاه امام، برگزاری جلسات شورای انقلاب اسلامی و محلی برای ملاقات امام و امت نشان می‌دهد که مدرسه در انقلاب اسلامی کانون یادگیری و تحولات اجتماعی است .

حاجی میرزایی با بیان اینکه مدرسه جایگاهی رفیع و تاثیرگذار دارد،گفت: در منطق انقلاب اسلامی، مدرسه جایگاه والا وعظیمی دارد.

وی تاکید کرد: جنس انقلاب ما از جنس آگاهی و هوشیاری است و انقلاب اسلامی با درک و فهم مردم سخن می‌گوید و بر فهم و ادراک آنان استوار است و مخاطب انقلاب اندیشه و فکر مردم است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: انتخاب مدرسه به عنوان یکی از کانون‌های انقلاب این پیام را منتقل می‌کند که اصلی‌ترین سرمایه هر جامعه‌ای  مردم هستند .

وزیرآموزش‌وپرورش گفت: همه تحولات از تحول در انسان‌ها آغاز می‌شود چرا که می‌‌توان تظاهر تمدن جدید را با پول خرید و وارد کرد اما تحول عظیم در درون انسان‌ها اتفاق نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه بصیرت و بیداری ملت نقطه اتکا انقلاب اسلامی ایران بود،گفت: موسسان این مدرسه شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی، مرحوم رفسنجانی و دیگران و فعالان عرصه انقلاب یکی هستند و این یکی بودن آنان که دغدغه مشترک فرهنگی داشتند و مدرسه را انتخاب کردند حامل پیام بزرگی از پایگاه فرهنگی انقلاب اسلامی است .

حاجی میرزایی تاکید کرد: انقلاب اسلامی اگر جان گرفت و توانست به عنوان یکی از پدیده‌های قرن حاضر، جهان را متاثر کند برای این بود که منش و خاستگاهش فرهنگ بود و رهبرانش فرهنگی بودند .

وزیرآموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه امام از مدرسه فیضیه آغازکرد، در مدرسه رفاه اقامت کرد و در مدرسه علوی با مردم ملاقات کرد، اظهار کرد: اینها نشان می‌دهد که مدرسه در منطق انقلاب اسلامی ایران جایگاه رفیعی دارد و کسانی که همسن و سال ما هستند می‌دانند چه کسانی روزهای سخت استقرار انقلاب را هموارکردند.

وی با بیان اینکه در روزهای سخت انقلاب اسلامی فرهنگیان حضور داشتند و سرمایه‌های انقلاب از آموزش و پرورش ‌است، اظهارکرد : شهید همت از پشت میز مدرسه فرمانده لشکر شد و تقدیم ۴۶ هزار شهید دانش‌آموز و ۵ هزار معلم شهید نشان می‌دهد که درخت  انقلاب اسلامی با آموزش و پرورش جان گرفته است .

حاجی میرزایی تصریح کرد: حضرت امام خمینی( ره) و مقام معظم رهبری اتکای خاصی به مدرسه و نظام تعلیم و تربیت در استقرار و پایندگی انقلاب اسلامی دارند .

وزیرآموزش‌وپرورش گفت: بیانیه دوم انقلاب اسلامی جایگاه رفیعی برای جوانان دارد و اتکای اصلی به ظرفیت‌های فکری و فرهنگی است .

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس فرهنگیان بخش عظیمی را به پیش بردند،گفت: مدرسه کلید واژه مهمی در فرهنگ انقلاب اسلامی است و پایدارترین و تاثیرگذارترین تحولات را باید در مدرسه پایه‌گذاری و سازماندهی کرد و انتظار داشت چراکه امروز ما، محصول  مدارس دیروز ماست و فردای ما نتیجه مدارس امروز ماست و فردا را در درون مدارس می‌سازیم.

وی با بیان اینکه باید اهداف انقلاب اسلامی را در مدارس جست‌وجو کنیم،گفت: نقطه آغاز تحولات، حول یادگیری درجامعه است و آنجایی که بیشترین تاثیر یادگیری در جامعه را دارد مدارس هستند چرا که جامعه آنگونه عمل می‌کند که آموخته است .

وزیرآموزش‌وپرورش گفت: مهم‌ترین ماموریت ما در آموزش و پرورش تربیت انسان‌هایی است که از ارزش‌های خود و انقلاب دفاع کنند، پای اصول خود بایستند، در پیشرفت‌های کشور سهیم باشند وآینده پر امیدتری را به جامعه نوید دهند و همه این‌ها محصول نظام یادگیری است که می‌تواند این قابلیت ممتاز را به جامعه بدهد.

حاجی میرزایی در پایان با تبریک روز ١٢بهمن ماه به ملت ایران تصریح کرد: بر عهد خود در نظام تعلیم و تربیت با انقلاب اسلامی و استوار ساختن پایه‌های این حرکت عظیم که در جهان و منطقه تاثیری عمیق به جای گذاشته است، تجدید پیمان می‌کنم و برای مجموعه بزرگ آموزش و پرورش در انجام این ماموریت مهم و مقدس توفیق مسئلت می‌کنم .


نام:
ایمیل:
* نظر: