اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۶۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۶ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - 30 January 2020
سخنگوی وزارت خارجه، اقدامات این وزارتخانه درباره هم میهنان مقیم شهر ووهان چین (کانون انتشار ویروس کرونا) را تشریح کرد.

توضیحات سخنگوی وزارت امورخارجه درباره ایرانیان مقیم ووهان چین

به گزارش عصرپرس به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، سید عباس موسوی در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفت: همانگونه که در توضیحات قبلی اشاره شد، وزارت امور خارجه با مشاهده نخستین اخبار از انتشار ویروس کرونا، تلاش شبانه روزی برای مدیریت ابعاد مختلف موضوع و کمک به هموطنان مقیم مناطق آلوده در چین را آغاز کرد.

وی افزود: مکاتبه و هماهنگی‌های مستمری با نهاد‌های داخلی برای پیش بینی مراقبت‌های بهداشتی انجام شده و سفارت کشورمان در چین نیز تدابیر لازم را اتخاذ کرده و در مواردی هم با مشورت تشکل‌های ایرانیان مقیم اقداماتی انجام شده یا در حال پیگیری و انجام است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در شهر ووهان که کانون انتشار ویروس است، سفارت کشورمان از نخستین ساعات، ارتباط مستمری با دانشجویان ایرانی برقرار کرده است؛ نخستین هدف، خارج کردن دانشجویان و هموطنان عزیز مقیم از این شهر بود که راهکار‌های مختلف زمینی و سپس هوایی پیگیری شده اما عملیاتی شدن آن مستلزم موافقت دولت چین بر اساس مقررات بهداشتی و بین‌المللی برای پیشگیری از انتشار این ویروس در سایر کشورهاست که لازم است با رعایت شرایط گفته شده انجام شود.

موسوی افزود: رایزنی مستمر با مقامات چینی در این زمینه ادامه داشته و به موازات آن برغم مشکلات ناشی از فاصله ۱۲۰۰ کیلومتری و مقررات شدید قرنطینه در محل، سفارت جمهوری اسلامی ایران بسته‌های مواد غذایی و بهداشتی برای همه دانشجویان مقیم این شهر ارسال کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه این موضوع با اولویت بالا از سوی وزارت امور خارجه در حال پیگیری و اقدام است، گفت: به منظور پاسخگویی به خانواده‌های هم میهنان مقیم چین اداره دانشجویی وزارت امور خارجه با شماره‌های زیر آماده پاسخگویی به تماس‌های تلفنی خواهد بود:

۰۰۹۸۲۱۶۱۱۵۳۲۰۵

۰۰۹۸۹۱۲۸۰۴۹۱۳۴


نام:
ایمیل:
* نظر: