اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - 28 January 2020
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت باید با تشدید نظارت بر بازار و برخورد با متخلفان از افزایش قیمت کالاها و کوچک شدن سفره مردم جلوگیری کند زیرا در حال حاضر میوه از سبد غذایی بسیاری از خانواده‌ها حذف شده است.

میوه از سبد غذایی بسیاری از خانواده‌ها حذف شده استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از خانه ملت، محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از گرانی مواد غذایی در روزهای اخیر، گفت: دولت باید با تشدید نظارت بر بازار و برخورد با متخلفان از افزایش قیمت کالاها و کوچک شدن سفره مردم جلوگیری کند زیرا در حال حاضر میوه از سبد غذایی بسیاری از خانواده‌ها حذف شده است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: علیرغم اینکه برخی خانواده‌ها حتی توانایی خرید میوه‌های معمولی را ندارند، افراد پردآمد به راحتی می‌توانند میوه‌های وارداتی و لاکچری که حتی نام آنها نیز در کشور ناآشنا است خریده و مصرف کنند، مردمی که در تمام شرایط همراه دولت هستند این تفاوت فاحش را برنمی‌تابند.

واردات میوه‌های لاکچری در شرایط کنونی توجیه ندارد

وی اظهار کرد: واردات میوه‌های لاکچری در شرایط کنونی توجیه ندارد و باید به جای تخصیص ارز برای واردات این کالاها به دنبال تامین کالاهای اساسی مردم بود و از این منابع مالی برای کاهش قیمت ها استفاده کرد.

منصوری ادامه داد: اگرچه کشور با کمبود مابع مالی دست و پنجه نرم می کند اما تنها افراد کم درآمد نباید تاوان این کمبود را پس دهند، می‌توان با اخذ مالیات از افراد پردرآمد بخشی از کمبودهای مالی را جبران کرد.

هزینه‌های دولتی کاهش یابد

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: دولت همچنین می‌تواند هزینه‌های دولتی را کاهش دهد تا بتوان منابع موردنیاز برای هزینه‌های جاری را تامین کرد.

ضرورت تشکیل کمپین "نه به خرید" به منظور جلوگیری از گرانی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در شرایط تحریم کمبود برخی کالاها موضوع دور از انتظاری نیست بنابراین مردم می‌توانند با تشکیل کمپین‌هایی مانند "نه به خرید" از سوءاستفاده سوداگران که در شرایط کمبود به دنبال احتکار و عرضه‌ی کالا با قیمت‌های سرسام آور هستند جلوگیری کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: