اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - 28 January 2020
مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی اعلام کرد:
مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی اعلام کرد: امسال میزان تولیدات در شهرک‌های کشاورزی ۸۰ هزار تن است که با احتساب تولیدات شرکت‌های وابسته به ۱۸۳ هزار تن می‌رسد.

تولید ۸۰ هزار تن محصول در شهرک‌های کشاورزیبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از صداوسیما، علی اشرف منصوری در نشست خبری که امروز برگزار شد گفت: شرکت شهرک‌های کشاورزی به عنوان یک شرکت توسعه‌ای و اثر گذار در تامین امنیت غذایی رونق تولید، ایجاد اشتغال پایدار، بهره وری از منابع آب و خاک، توسعه صادرات و ارز آوری برای کشور مصمم است با بهره گیری از منابع و امکانات کشور و همچنین جذب سرمایه‌های بخش خصوصی، نهضت ایجاد شهرک‌های کشاورزی در کشور را با سرعت پیگیری و دنبال کند.

وی ادامه داد: این شرکت می‌تواند با توسعه شهرک‌های کشاورزی در سه حوزه گلخانه ای، شیلات و آبزیان، دام و طیور سهم موثری در کاهش اثرات تحریم داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی افزود: از طریق شرکت شهرک‌های کشاورزی نسخه علاج بخشی از چالش‌های اقتصادی کشور را می‌توان ارائه کرد و برای تحقق کامل این هدف و دستیابی به برنامه مصوب نیازمند حمایت و همراهی همه جانبه مسئولین و دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت نیرو، وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه و ... در جهت کمک به ایجاد زیرساخت‌ها هستیم.

اشرف منصوری تصریح کرد: توجه جدی به کاهش اثرات خشکسالی ناشی از کاهش بارندگی در سال‌های گذشته و افزایش بهره وری مصرف آب از جمله برنامه‌های مصوب این شرکت است.

وی گفت: در این جهت برای توسعه گسترده شهرک‌های گلخانه‌ای نسبت به انجام مطالعات آمایش و استعدادیابی اراضی کشور اقدام شده است و به عنوان اولویت ۲۷۳ هزار هکتار از اراضی کشور را مستعد توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای تشخیص دادیم و برای انجام فرآیند تخصیص آب و اراضی به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان ابلاغ کردیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: توسعه مزارع شیلاتی به ویژه پرورش میگو در سواحل استان‌های شمالی وجنوبی کشور از دیگر فعالیت‌های این شرکت بوده است که در این رابطه بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی از استان‌های گلستان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در دست مطالعه داریم و بخشی از آن‌ها حدود ۵ هزار هکتار معادل ۵۰ درصد با وضعیت فعلی به سرمایه گذاران واگذار کردیم و عملیات اجرای زیرساخت آن‌ها با سرمایه بخش خصوصی در حال انجام است.

اشرف منصوری تصریح کرد: با توجه به محدودیت مالی دولت، سعی شده از حداقل منابع مالی دولت در طرح‌ها استفاده شود.

وی در رابطه با تمهیدات این شرکت برای جذب سرمایه گذار در شهرک‌های کشاورزی گفت: انجام مطالعات اعم از استعداد یابی و طراحی، تامین تسهیلات بانکی ارزان قیمت در قالب تبصره‌های قانونی بودجه، صدور مجوز‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حذف بروکراسی‌های زاید، تامین اراضی و امکان واگذاری قطعی و اعطای مالکیت پس از بهره برداری، امکان فراهم کردن زنجیره ارزش در شهرک‌های کشاورزی برای افزایش ارزش افزوده محصولات، کاهش هزینه‌های زیرساخت در شهرک‌ها به علت تجمیع بودن هزینه ها، ارائه خدمات آموزشی و تخصصی به سرمایه گذاران از جمله اقداماتی است که برای جلب سرمایه گذار در شهرک‌های کشاورزی انجام داده ایم.

اشرف منصوری ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرک‌های کشاورزی به سرمایه گذاران واگذار شد.

وی ادامه داد: تسهیلات بانکی امسال به میزان ۷ هزار و ۸۱۳ میلیارد ریال به سرمایه گذاران پرداخت شد و علاوه بر آن بیش از ۲۷ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال پرونده در حال رسیدگی به شعب بانک موجود است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی بیان کرد: برای شهرک‌های دولتی وخصوصی ۵۶۳ فقره در سطح ۴۳ هزار و ۲۹۰ هکتار مستند سازی املاک به تعداد ۱۷۶ مورد مجوز صادر شده است.

اشرف منصوری ادامه داد: ۸۷ شهرک در سطح هزار و ۵۲۴ هکتار در حال ساخت و بهره برداری است.

وی ادامه داد: در دهه فجر ۵۴ طرح در سطح ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار کلنگ زنی و ۲۱ طرح در سطح ۴۹۰ هکتار به بهره برداری می‌رسد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی درباره میزان سرمایه گذاری در شهرک‌های کشاورزی گفت: بین ۲ تا ۱۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که از این میزان ۸۰ درصد آن به عنوان تسهیلات بانکی و ۲۰ درصد آورده شخصی است.

اشرف منصوری ادامه داد: سود تسهیلات پرداختی ۷ تا ۹ درصد است.

وی افزود: بزرگترین پرورش مرغ مادر در کشور و خاورمیانه در یکی از شهرک‌های کشاورزی در استان گلستان در سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد این مزرعه ۲۲ درصد تولید مرغ مادر کشور را تامین می‌کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: