اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - 28 January 2020
با حضور رئیس جمهور:
واحد دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران و طرح آبرسانی به شهرهای پاکدشت، قرچک، ورامین و پیشوا، همزمان با چهاردهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران توسط رئیس جمهور و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

واحد دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران به‌ بهره‌برداری رسیدبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز سه‌شنبه با حضور در تصفیه‌خانه هفتم آب تهران، واحد دوم این تصفیه‌خانه و طرح آبرسانی به شهرهای جنوب شرقی استان تهران را با اعتبار 550 میلیارد تومان به بهره‌برداری رساند.

این طرح 2.5 مترمکعب بر ثانیه ظرفیت داشته و طول خط انتقال آن 75 کیلومتر است که 2 میلیون نفر جمعیت را زیرپوشش دارد.

27 پروژه صنعت آب و برق استان تهران افتتاح شد

همزمان با چهاردهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، 27 پروژه صنعت آب و برق استان تهران با اعتبار 1078.8 میلیارد تومان با دستور رئیس جمهور به‌طور همزمان از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

بر اساس این گزارش، افتتاح واحد دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران و طرح آبرسانی به شهرهای جنوب شرقی استان تهران با 550 میلیارد ریال اعتبار، آبرسانی به 72 روستا و ایجاد تاسیسات فاضلاب در روستای امام‌زاده داود با اعتبار 54.8 میلیارد تومان، نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی شهر ری با اعتبار 65 میلیارد تومان، نیروگاه خورشیدی 2.7 مگاواتی شهر ری با 12 میلیارد تومان اعتبار و نیروگاه خورشیدی 8.4 مگاواتی دماوند با 50 میلیارد تومان اعتبار از جمله طرح‌های بهره‌برداری شده توسط رئیس‌جمهور است.

در این مراسم، همچنین طرح ارتقای توان عملی نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت به ظرفیت 200 مگاوات با اعتبار 72 میلیارد تومان، پست‌های انتقال برق استان و خطوط برق‌رسانی به تعداد هفت پروژه با اعتبار 166 میلیارد تومان و پست‌های فوق توزیع و خطوط برق‌رسانی به تعداد 13 پروژه برای شهرهای تهران، قرچک، ورامین و اسلامشهر با اعتبار 109 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: