اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۳ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - 25 January 2020
وزیر نیرو گفت: با توجه به اولویت‌های مرتبط با منابع آب مشترک و حوضه‌های آبریز مشترک درصددیم تا بتوانیم از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌ها بهره‌مند شده و مقدمات تاسیس مرکز ملی مطالعات آب‌های مشترک و مرزی را فراهم کنیم.

همكاري وزارت نيرو و دانشگاه‌ در زمینه سياست‌ورزي آب و اقلیم

به‌گزارش خبرنگارسرويس اقتصادي عصرپرس، رضا اردکانیان امروز شنبه در مراسم امضا تفاهم‌نامه مشترک وزارت نیرو و دانشگاه تربیت مدرس در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اولویت‌های مرتبط با منابع آب و حوضه‌های آبریز مشترک تلاش مي‌كنيم از ظرفیت تخصصی بالاتری که در دانشگاه است بهره‌مند شویم و مقدمات تاسیس مرکز ملی مطالعات آب‌های مشترک و مرزی را فراهم کنیم.

وزیر نیرو به امضای دو تفاهمنامه بین وزارت نیرو و دانشگاه تربیت مدرس اشاره کرد و گفت: همکاری در بخش آب و آب و فاضلاب با تاکید بر پژوهش‌هایی است که بایستی در زمینه سازگاری با تغییرات اقلیمی صورت گیرد.

اردکانیان تصریح کرد: البته فعالیت‌های پژوهشی متعددی با اساتید دانشگاه در حال انجام است، اما این تفاهم‌نامه شکل و فرم مناسب‌تری به کار خواهد داد.

وزیر نیرو اظهار کرد: با توجه به اولویت‌های مرتبط با منابع آب مشترک و حوضه‌های آبریز مشترک درصددیم تا بتوانیم از ظرفیت تخصصی بالاتری که در دانشگاه است بهره‌مند شده و مقدمات تاسیس مرکز ملی مطالعات آب‌های مشترک و مرزی را فراهم کنیم.

وی در رابطه با تفاهم‌نامه امضا شده بین دانشگاه تربیت مدرس و مرکز امور اجتماعی وزارت نیرو افزود: محور این تفاهم‌نامه ناظر بر وجه اجتماعی دو محصول آب و انرژی است که بیشتر تاکید آن روی مدیریت مصرف خواهد بود.

اردکانیان با بیان اینکه این تفاهم‌نامه، روی شیوه‌های بررسی طرح‌ها و پررنگ‌تر دیدن آثار اجتماعی آنها متمرکز شده است، ادامه داد: این طرح به‌عنوان یک کار جدی و تا حدودی نو از حیث پر‌رنگ‌تر شدن وجه اجتماعی آب و انرژی، کار ارزنده‌ای خواهد بود.

وزیر نیرو اظهار امیدواری کرد تا این تفاهم‌نامه به فعالیت‌های بیشتر برنامه‌های بین رشته‌ای در دانشگاه کمک کرده تا در نهایت شاهد فارغ‌التحصیلانی از دانشگاه تربیت مدرس و سایر دانشگاه‌ها باشیم که به ماهیت بین‌رشته‌ای و بین‌بخشی آب و انرژی تسلط بیشتری داشته باشند.

در ادامه "محمدتقي احمدي" رئيس دانشگاه تربیت مدرس نیز گفت: حل مسائل کشور بایستی در وجوه مختلف و به صورت چند رشته‌ای با توجه به طبیعت مسائل پیش رو انجام شود.

وی افزود: دانشگاه تربیت مدرس با داشتن ظرفیت‌های مهندسی، علوم انسانی، هنر و مدیریت امکان این را دارد که برای حل مسائل مربوط به ترویج فرهنگ انرژی و اصلاح و توسعه این فرهنگ در کشور با توجه به پتانسیل موجود، پشتیبانی قوی و همه جانبه‌ای را فراهم کند.‌

به گزارش عصرپرس: با حضور وزیر نیرو دو تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت نیرو و دانشگاه تربیت مدرس به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی و ارتقای دانش بین‌رشته‌ای در حوزه سياست‌ورزي آب و اقلیم و امور اجتماعی آب و انرژی با محوریت مدیریت مصرف به امضا رسید.


خبرنگار: پروين مرادي


نام:
ایمیل:
* نظر: