اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - 25 January 2020
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران اعلام کرد:
آسمان ایران، امن‌ترین مسیر پروازی است و از نظر تعرفه‌های عبور نیز برای پرواز‌های عبوری مقرون به صرفه است.

افزایش تدریجی پرواز‌های عبوری ایرانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس به نقل از انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران، مقصود اسعدی سامانیدبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران با تأکید بر اینکه آسمان ایران برای پرواز‌های عبوری همیشه امن است، گفت: شرکت‌های هواپیمایی دنیا می‌دانند که آسمان ایران مقرون به صرفه‌ترین مسیر هوایی جنوب شرق آسیا و اروپاست و به تدریج در حال برگشت به فضای ایران هستند.

 اسعدی سامانی افزود: فضای ایران به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی برای شرکت‌های هواپیمایی دنیا به صرفه است و کوتاهترین مسیر بین جنوب شرق آسیا و اروپا برای هواپیماها، عبور از کشور ایران است و معمولاً شرکت‌های هواپیمایی ترجیح می‌دهند که از آسمان ایران عبور کنند.

وی تأکید کرد: کاهش پرواز‌ها از فضای کشور مقطعی است و پیش بینی می‌شود به زودی به آمار‌های قبلی و عبور بیش از ۱۰۰۰ پرواز در روز از فضای کشور، برگردیم.

اسعدی سامانی اضافه کرد: به دلیل کوتاهی مسیر فضای ایران، کاهش مدت زمان سفر و کاهش مصرف سوخت برای شرکت‌های هواپیمایی یکی از موارد قابل توجه است، به هر حال هزینه سوخت یکی از هزینه‌های اصلی شرکت‌های هواپیمایی است ضمن آنکه کارکرد کمتر قطعات هواپیما و همچنین قطعات تایمی نیز در حوزه سود و زیان شرکت هواپیمایی، مهم است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به تأکیدات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر امن بودن آسمان ایران، گفت: آسمان ایران، امن‌ترین مسیر پروازی است و از نظر تعرفه‌های عبور نیز برای پرواز‌های عبوری مقرون به صرفه است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: