اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - 25 January 2020
غریب پور در مراسم افتتاحیه اینوماین2:
رییس هیات عامل ایمیدرو امروز در مراسم افتتاحیه اینوماین2 تاکید کرد: با همکاری شرکت های دانش بنیان و شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی به دنبال "هم آفرینی ارزش" هستیم.

هم آفرینی ارزش، جایگاه بالاتری از ارزش آفرینی داردبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس به نقل ایمیدرو، خداداد غریب پوررییس هیات عامل ایمیدرو که در جمع مدیران شرکت های دانش بنیان و همچنین معدنی و صنعتی در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری سخن می گفت، تصریح کرد: در حال شکل دهی گفت و‌گوی استراتژیک بین دو بخش هستیم.

وی افزود: ایمیدرو در جایگاه شتاب دهنده ملی بین حوزه دانش و تولید- به عنوان دو سوی این حلقه- عمل می کند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: ایمیدرو این ارتباط را رونق می دهد و تسهیل می کند.

غریب پور با تاکید بر اینکه استراتژی ایمیدرو از سوی دانشگاه تدوین شده، گفت: امسال در جشنواره دوم اینوماین با فرایندی که ایجاد شده تعداد ایده های ارزش افرین با رشد حدود 3 برابری به 400 رسید.

20 طرح تحقیقاتی نیازمحور

وی یادآور شد: در سال جاری 20 طرح تحقیقاتی و پژوهشی بر اساس نیاز حوزه صنایع معدنی طراحی شده است که عمدتا به حوزه محیط زیست ارتباط دارد. غریب پور افزود: تنها بر فولاد تمرکز نداریم و صنایع مس در کنار بخش های اصلی همچون اکتشاف، استخراج و فراوری نیز شامل طرح های تحقیقاتی می شوند.

غریب پور تاکید کرد: ظرفیت آموزشی ایمیدرو 2 برابر و پژوهشی آن 50 درصد رشد یافته است.

4 تفاوت جشنواره امسال با جشنواره نخست

رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین گفت: در جشنواره دوم اینوماین، حضور 7 شرکت بزرگ معدنی و صنایع معدنی، برگزاری نشست های دوطرفه، نمایشگاه ارایه دستاوردهای فناورانه و مهمتر از همه پیگیری ایده های ارایه های ارایه شده جزو تغییرات جشنواره امسال نسبت به جشنواره نخست است.

نهادسازی و ایجادساختار

غریب پور درباره ساختاردهی به همکاری های حوزه دانش و صنعت اشاره کرد و‌ گفت: ایمیدرو به همراه دانشگاه تهران با تاسیس موسسه مشترک با نام یونیدرو، به نهادسازی در این بخش اقدام کرده اند.

وی تاکید کرد: این اقدام سبب مانایی و پویایی روابط دوطرفه می شود. غریب پور تصریح کرد: امروزه بیش از هر عاملی به دنبال گفت و‌ گوهای دوطرفه هستیم.

وی نقش دانشکده معدن دانشگاه تهران در پایه گذاری و شکل گیری این حوزه دانش در کشور را یادآور شد و اظهار داشت: دانشکده معدن یکی از 4 دانشکده پایه ای دانشگاه تهران بوده است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: