اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - 25 January 2020
از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد:
مصوبه هیئت وزیران در خصوص اختصاص مبلغ شش هزار و ۸۳۹ میلیارد و ۶۳۵ میلیون ریال اعتبار برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل و آب گرفتگی استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان ابلاغ شد.

اختصاص حدود ۶۸۴۰ میلیارد ریال به سه استان سیل زدهبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، مصوبه هیئت وزیران در خصوص اختصاص مبلغ شش هزار و ۸۳۹ میلیارد و ۶۳۵ میلیون ریال اعتبار برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل و آب گرفتگی استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را ابلاغ کرد.

هیئت وزیران در جلسه ۲۹ دی ۱۳۹۸ با اختصاص مبلغ ۶ هزار ۸۳۹ میلیارد و ۶۳۵ میلیون ریال اعتبار برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل و آب گرفتگی استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان موافقت کردند.

مطابق این تصمیم، اعتبار تخصیص یافته صرف کمک های بلاعوض جهت احداث و تعمیر واحدهای مسکونی و تجاری شهری و روستایی و تأمین لوازم معیشتی واحدهای مسکونی آسیب دیده، کمک هزینه اسکان موقت واحدهای مسکونی شهری و روستایی، کمک بلاعوض جهت احداث واحدهای جایگاه دامی آسیب دیده و هزینه های پشتیبانی و ارائه خدمات فنی و مدیریتی و آواربرداری و نیز اعتبار تملک دارایی های سرمایه‌ای جهت بازسازی تأسیسات روبنایی داخل محدوده و دفع آب‌های سطحی روستاها در استان‌های یاد شده خواهد شد.

دولت هم‌چنین، مبلغ ۱۱ هزار و ۵۲۸ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود و کارمزد چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری به منظور جبران خسارات ناشی از وقوع سیل و آب گرفتگی در استان های آسیب دیده اختصاص داد.

سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت یارانه سود (مابه التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار) و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات اعطایی به خسارت دیدگان موضوع بند (۲) این تصویب نامه را تضمین و تعهد می نماید که هزینه های یادشده پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در لایحه بودجه سال های بعد پیش بینی و منظور نموده و به شبکه بانکی پرداخت نماید. این تضمین نافی مسئولیت بانک های عامل در وصول مطالباتشان نیست.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف است گزارش عملکرد این تصویب نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کنند.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: