اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - 23 January 2020
رئیس سازمان ملی استاندارد کشور
رئیس سازمان ملی استاندارد کشور با بیان اینکه استانداردها فقط مختص کالا ها نبوده و حقوق شهروندی و مسئولیت های اجتماعی را نیز در بر میگیرد با اشاره به اهداف سازمان بین المللی استاندارد گفت: رعایت استانداردها باید در جهت تأمین نیازهای مردم جهان و حل مشکلات حرکت کند.

رعایت استانداردها باید در جهت تأمین نیازها و حل مشکلات مردم حرکت کند

به گزارش عصرپرس از روابط عمومی وزارت دفاع؛ نخستین همایش استاندارد کیفیت نیروهای مسلح  و آئین رونمایی از تندیس و جایزه سال کیفیت نیروهای مسلح با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع، امیر سرتیپ آشتیانی جانشین ستاد کل نیروهای مسلح، نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد کشور، امیردره باغی معاون آماد ، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح، مدیران عامل و مدیران ارشد سازمان های وزارت دفاع به میزبانی موسسه تحقیقات و نوآوری دفاعی در سالن شهدای سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع برگزار شد.

نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد کشور در این مراسم با ابراز تاسف از اتفاقات و حوادث اخیر ضمن اظهار همدردی با بازماندگان این ضایعه تلخ نقش آموزش و تغییر نگرش و دیدگاه در رعایت الزامات استانداردها را درپیشگیری از این رخدادها حائز اهمیت دانست.

وی با بیان اینکه ما دائما با جهان در حال تغیر رو برو و مواجه هستیم گفت: بسیاری از پاردایم ها تغییر کرده و در حال تغییر  هستند و بر همین اساس ما نیازمند ایجاد یک نظام متمرکز استانداردی در بخش های مختلف هستیم.

پیروزبخت با بیان اینکه دنیا در حوزه اقتصاد و تجارت و همچنین وضع مقررات جدید و فناوری های نوین هوشمند بسیار متحول شده است گفت: این تغییرات در حوزه بین المللی اثر گذار است و ما نیز باید از طریق بازتعریف چارچوب های استانداردی بومی، مبتنی بر پیشرفت ها و دگرگوگونی های جهانی خود را به روز کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور با بیان اینکه استانداردها فقط مختص کالا ها نبوده و حقوق شهروندی و مسئولیت های اجتماعی را نیز در بر میگیرد با اشاره به اهداف سازمان بین المللی استاندارد گفت: منافع استانداردها باید به مردم نشان داده شود و همه صداها باید شنیده شود و رعایت استانداردها باید در جهت تأمین نیازهای مردم جهان و حل مشکلات حرکت کند.

وی با بیان اینکه حوزه مراکز دفاعی با استفاده از ظرفیت های داخلی و بومی خود موفق به تدوین استانداردهای مجموعه خود شده است تأکید کرد: این اقدام در سایر دستگاه ها نیز کلید خورده و انشاءالله سایر سازمان ها نیز در این راستا  با شتاب بیشتری حرکت نمایند.

در این مراسم تفاهم نامه همکاری وزارت دفاع و سازمان ملی استاندارد در راستای افزایش همکاری ها در خصوص  استاندارد سازی و ارتقاء کیفیت به امضا رسید.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: