اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۶۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - 22 January 2020
سازمان گردشگری جهانی نمودار رشد گردشگری برای سال 2019 را منتشر کرد.

رشد 4درصدی گردشگری جهان در سال 2019

به گزارش عصرپرس، بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، رشدِ سفرهای بین‌المللی همچنان از رشد اقتصاد بیشتر است. در گزارش این سازمان آمده است که میزان این رشد برای سال 2019 در سطح جهان (بر اساس مسافرانی که شب را در مقصد مانده‌اند) برابر با 4 درصد بوده است که یعنی در این سال 1/5میلیارد نفر سفر کرده‌اند. به این ترتیب، سال 2019 یکی از سال‌های قدرتمند در زمینه گردشگری بوده است، هرچند در مقایسه با سالِ استثناییِ 2017 (بیشتر از 6 درصد) و سال 2018 (بیشتر از 6 درصد)، رشدِ کُند‌تری را نشان می‌دهد. تقاضا برای سفر عمدتاً در کشورهای پیشرفته و مخصوصا در اروپا با افت مواجه بوده است.

در این گزارش، ایران در بخش «آسیا و اقیانوسیه» قرار گرفته است، نه «خاورمیانه». از نظر رشد گردشگری، بخش آسیا و اقیانوسیه رتبه دوم را از آن خود کرده است که در سوابق ده‌ساله، یعنی از سال 2009 تا 2019، رشد آن بیش از 7درصد گزارش شده است که بالاتر از همه بخش‌های دیگر و متوسط جهانی است.

سازمان گردشگری جهانی علت این افت در رشد گردشگری را نبود اطمینان در مورد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، تنش‌های ژئوپلوتیکی و تجاری، و نقصان اقتصادیِ جهانی دانسته است. با این‌همه، همه مناطق از نظر گردشگر ورودی رشد داشته‌اند: خاورمیانه (8درصد رشد) پیشتر از همه بوده است، و آسیا و اقیانوسیه (با 5درصد رشد) در رده دوم قرار داشته است. گردشگران ورودی برای اروپا و افریقا (هر دو با 4درصد رشد) هم‌راستا با رشدِ متوسط جهانی رشد داشته‌اند، درحالی‌که قاره امریکا تنها 2درصد رشد را تجربه کرده است.

نتیجه‌گیری سازمان جهانی گردشگری بر اساس روند‌های کنونی، چشم‌انداز‌های اقتصادی و شاخص اعتمادِ UNWTO این بوده که در سال 2020 با رشد متوسط 3 تا 4 درصدی برای میزان گردشگر‌های ورودی در سراسر دنیا مواجه خواهیم بود.


نام:
ایمیل:
* نظر: