اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - 22 January 2020
آذری جهرمی اعلام کرد:
وزیر ارتباطات خبرداد: ماهواره ظفر قبل از دهه فجر پرتاب می‌شود و از طریق رسانه ملی به صورت شفاف اطلاع رسانی صورت می‌گیرد.

پرتاب ماهواره ظفر قبل از دهه فجربه گزارش عصرپرس،​محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: این ماهواره سه ماموریت دارد که ماموریت نخست آن تصویر برداری برای استفاده‌های سنجشی در حوزه کشاورزی و بحران‌های طبیعی است و ماموریت دوم آن ارتباطات مخابراتی است که از طریق ۲۵۶ کانال مخابراتی فعالی که دارد می‌تواند ارتباطات را برقرار کند و ما از مردم دعوت کردیم در سایت ظفر. پلاس. آی آر پیام‌های خود را در قالب فایل‌های صوتی یک دقیقه‌ای ضبط کنند و ما پیام‌ها را انتخاب می‌کنیم و از طریق ماهواره به شرط موفقیت و استقرارش در مدار به عنوان صدای ایران پخش می‌کنیم.

وی افزود: ماموریت سوم این ماهواره جمع آوری اطلاعات فضایی است که بخشی از تشعشع‌های فضایی را که استفاده مطالعاتی دانشمندان فضایی را دارد، جمع آوری می‌کند.

وزیر ارتباطات گفت: وزن ماهواره ۱۱۳ کیلوگرم است و در مدار بالای ۵۰۰ کیلومتر قرار می‌گیرد و این اولین باری است که در این مدار هدف گذاری کرده ایم و فعالیت تحقیقاتی مهمی است.

آقای جهرمی افزود: ماهواره بر این ماهواره سیمرغ است که امیدواریم به زودی در همین ایام بتوانیم این ماهواره را پرتاب کنیم که دوستان وزارت دفاع در حال کار هستند و از طریق رسانه ملی فرایند آن اطلاع رسانی می‌شود.

وی گفت: این نوعی تلاش علمی و تثبیت فناوری است و اینکه پرتاب موفقیت آمیز باشد احتمالش بسیار زیاد استو.

وزیر ارتباطات افزود: از این ماهواره دو نسخه وجود دارد که اگر موفق نبود سریعاً نسخه دوم را اقدام می‌کنیم که در مدار قرار گیرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: