اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - 22 January 2020
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران اعلام کرد:
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: فاز سوم برنامه‌ریزی در بنادر استان مازندران در بحث دریایی ایجاد سفرهای بین‌المللی بین کشورهای آذربایجان و روسیه در دریای خزر است.

برقراری سفرهای بین‌المللی از مازندران به آذربایجان و روسیهبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس ازپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدتقی انزان‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران درخصوص بحث گردشگری دریایی و برنامه های این اداره کل در آستانه نوروز ۹۹ اظهار داشت: در خصوص گردشگری دریایی ۸۵ ایستگاه قایقرانی و تفریحی در دریای خزر در حوزه مازندران فعال است. بخشی از این ایستگاه ها در نوروز ۹۸ به واسطه توفان و سیل فعالیتی نداشتند و از کار افتادند و تنها ۵۵ ایستگاه فعال بودند.

وی ادامه داد: برای نوروز ۹۹ در اسفندماه از این ایستگاه ها بازرسی صورت خواهد گرفت تا در صورت داشتن شرایط و امکانات لازم مجوز مربوطه با هماهنگی وزارت  میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و دیگر ارگان‌ها برای فعالیت در ابتدای سال آینده داده شود.

وی افزود: برای نوروز ۹۹ قاعدتا ۳۰ ایستگاهی که در ابتدای امسال نتوانستند فعالیت داشته باشند مشکلی نخواهند داشت و فعال هستند که این مساله بعد از بررسی ها مشخص می شود و ایستگاه هایی که مشکل کاربری داشته باشند مجوز آنها ناچارا لغو خواهد شد.

انزان‌پور درخصوص برنامه های این اداره کل برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی گفت: این اداره کل یکسری برنامه در بنادر فریدونکنار و نوشهر دارد که به نظر نمی‌رسد در نوروز ۹۹ آماده شود. یکی از آنها بحث انعقاد قرارداد یک مجتمع گردشگری در فریدونکنار در جنوب شرق این بندر است و در نوشهر هم بحث راه اندازی ترمینال آن است که بهره برداری از آن به نوروز سال آینده نخواهد رسید.

وی افزود: خوشبختانه در حوزه سفرهای دریایی آمارها با افزایش همراه است. البته در نوروز ۹۸ سال به خاطر شرایط آب و هوایی این اتفاق نیفتاد، و آمارها کاهش را نشان داد. با توجه به پیش‌بینی ها این انتظار وجود دارد که در نوروز سال آینده هم شاهد رشد سفرها در استان مازندران باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران درخصوص برنامه های این استان و این اداره کل بابت سفرهای دریایی اظهار داشت: این برنامه در سه فاز در نظر گرفته شده است که عملیات آنها در دست اجرا در مرحله اقدامات مقدماتی است. در فاز نخست برنامه ریزی برای گشت دریایی از محل ترمینالی است که در حال بازسازی است.

وی افزود: برای فاز دوم سفرهای دریایی در استان مازندران برنامه‌ریزی بابت ایجاد سفرهای کرانبری کنار سواحل است. یعنی این کار در بین بنادر استان و حواشی جنوب دریای خزر اتفاق می افتد که در اختیار جمهوری اسلامی ایران است. در فاز سوم بحث گردشگری بین المللی است که بین ایران با کشورهای آذربایجان و روسیه خط سفر راه‌اندازی می‌شود.

انزان‌پور در پاسخ به این سوال که این خط سفر بین‌المللی بین ایران با کشورهای آذربایجان و روسیه چه زمانی برقرار می‌شود، اظهار داشت:‌ قطعا تا تمام نشدن فاز سوم ترمینال نوشهر و نیامدن کشتی‌ها این مسیرها راه‌اندازی نخواهد شد. طبق قراردادها و تعهداتی که انجام گرفته این خط سفر دریایی در سال ۱۴۰۰ اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران در پایان درخصوص حجم مبادلات در بنادر این استان در بحث ورود و خروج کالا گفت: به جز بندر امیرآباد که منطقه ویژه اقتصادی است، در بنادر نوشهر و فریدونکنار خوشبختانه شاهد افزایش مبادلات بوده‌ایم. طبق آمار سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ شاهد رشد ۵۰ درصدی هستیم. بیشترین سهم این کالاها را غلات تشکیل می دهد که ۶۰ درصد تبادلات در دریای خزر را به خود اختصاص داده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: