اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - 22 January 2020
وزیر نیرو خبرداد:
وزیر نیرو از پیوستن ۷۲۰ هزار مشترک جدید به شبکه برق با اجرای ۴ هزار و ۳۰۰ طرح در ۳۱ استان کشور خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس ، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به این که وزارت نیرو مسئولیت سنگینی برای تأمین زیرساخت‌های کشور دارد، افزود: با اجرای طرح‌های جدید در قالب پویش الف ب ایران (آب، برق، ایران) در روز گذشته در استان همدان مشترکین جدیدی در مناطق روستایی‏، صنعت، کشاورزی و تجاری به شبکه سراسری برق متصل شدند که البته در این طرح‌ها بخشی از شبکه‌های برق اصلاح و هوشمند سازی نیز در آن‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای ۲۲۷ طرح آب و برق در سراسر کشور تا پایان سال گفت: این طرح‌ها با سرمایه گذاری معادل ۳۳ هزار میلیارد تومان اجرایی خواهد شد.

وزیر نیرو با بیان این که در ۱۰ تا ۱۲ سال گذشته خشکسالی در کشور حاکم بوده است، افزود: ما فکر می‌کنیم در بارش‌هایی که قرار است اتفاق بیافتد ممکن است برنامه ریزی وجود نداشته باشد، اما به طور قطع این طور نیست و البته سیل فروردین امسال باعث شد منابع مالی به طرح‌های لایروبی رودخانه‌ها و مهندسی آن‌ها اختصاص یابد که تا حدود زیادی تأثیرگذار بوده است.

اردکانیان ادامه داد: در سیلاب استان سیستان و بلوچستان که بسیار وسیع بود با هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های مختلف و کمک مردم، ما از آمادگی بالایی برای مقابله با سیل برخوردار بودیم این در حالیست که در سیلاب‌های گذشته تلفات جانی داشتیم، ولی در استان سیستان و بلوچستان با این معضل مواجه نشدیم.

وی گفت: میزان بارش‌های امسال نسبت به متوسط درازمدت ۴۰ درصد و نسبت به مشابه سال گذشته ۵ درصد بیشتر بوده است و البته ما این آمادگی را داریم که حداکثر استفاده را از این بارش‌ها ببریم.

وزیر نیرو افزود: احتمال دارد ما با سال‌های خشک متوالی و یا سال های‌تر متوالی مواجه باشیم پس بنابر این باید تلاش کنیم خسارت‌ها به حداقل برسد و در عین حال بیشترین بهره برداری را برای آب شرب ببریم.

اردکانیان گفت: در استان‌هایی مانند هرمزگان که همیشه دغدغه آب شرب وجود داشت در حال حاضر با پر شدن سد‌ها شرایط خوبی وجود دارد که اگر با همین روند جلو برویم و همکاری مردم نیز در مصرف وجود داشته باشد تابستان امسال را به آرامی خواهیم گذراند.

وی در خصوص تعهدات وزارت نیرو به خانواده چند صدهزار نفره فعال در بخش خصوصی صنعت برق افزود: درآمد‌های وزارت نیرو به همه خانواده صنعت برق اختصاص دارد نه فقط گروهی که تعهدات بازپرداخت بانک‌ها را دارند.

وزیر نیرو با اشاره به اثرات تغییر نرخ ارز در بازپرداخت‌های بخش خصوصی و ایجاد مشکل در این بخش ادامه داد: ما در صدد رفع مشکل این گروه از سرمایه گذاران که باید بازپرداخت وام‌های خود را به صورت ارزی پرداخت کنند، هستیم البته وصل کردن این موضوع به درآمد ارزی ناشی از صادرات برق، کار کارشناسی نیست و نمایندگان مجلس هم متوجه این موضوع هستند.


نام:
ایمیل:
* نظر: