اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۳۰ دی ۱۳۹۸ - 20 January 2020
هواشناسی اعلام کرد:
کارشناس هواشناسی اعلام کرد: امروز ادامه بارش‌ها را در نواحی شرقی کشور خواهیم داشت.

ادامه بارش‌ها در نواحی شرقیبه گزارش عصرپرس از صداو سیما، امیر سرکرده کارشناس هواشناسی افزود: در شهر رباط در استان یزد که وسط کویر ایران قرار گرفته هم اکنون بارش برف گزارش شده است البته در برخی از شهر‌ها امروز نیز گزارش بارش برف را داریم.

وی گفـت: روز گذشته بیشتر بارش برف ما در شهر‌های غربی کشور بود، اما امروز بارش‌ها به نواحی شرقی کشیده شده است. به طوری که بارش برف و باران در استان‌های شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، نیمه شرقی کشور و نواحی جنوبی گزارش شده است و در استان‌هایی مانند کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان بیشتر بارش‌ها به صورت رگبار و رعد و برق است.

کارشناس هواشناسی افزود: نواحی شمالی کشور به ویژه شمال غرب یعنی در استان‌هایی مانند آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، ارتفاعات گیلان، ​ مازندران و گلستان، ارتفاعات البرز، دامنه‌های مرتفع جنوبی البرز واقع در شمال استان‌های تهران، قزوین، البرز، زنجان و سمنان و همچنین شمال شرق کشور از جمله در استان‌های خراسان شمالی و رضوی بارش برف دارند.

وی گفت: در خراسان جنوبی نیز بارش برف و باران پیش رو داریم و برای فردا پیش بینی می‌شود این سامانه بارشی کم کم از نواحی شرقی کشور خارج شود.

سرکرده افزود: البته این پایان کار نیست و سامانه بارشی جدید از سه شنبه بعد از ظهر از نواحی غربی وارد کشور می‌شود و منتظر شروع بارش‌ها در سه شنبه شب از نواحی غربی کشور هستیم.

وی گفت: برای استان‌های شمال غرب و همچنین جاده‌های کوهستانی البرز و زاگرس مرکزی امروز بارش برف و همچنین کولاک را پیش رو داریم ضمن این که جاده‌های کوهستانی البرز و شمال غرب همراه با مه غلیظ است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: سرمای هوا تا آخر هفته در بیشتر نقاط کشور خواهد بود و امروز تهران آسمان ابری دارد که به مرور از میزان ابر‌ها کاسته خواهد شد، اما هوای سرد تا پایان هفته ماندگار است.


نام:
ایمیل:
* نظر: