اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۳۰ دی ۱۳۹۸ - 20 January 2020
معاون مقابله با عرضه و امور بين‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبرداد:
معاون مقابله با عرضه و امور بين‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۹ تن مواد مخدر در کشور در هفته چهارم دیماه خبر داد.

کشف بیش از ۹ تن مواد مخدر در کشور در دیماه سال جاریبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر، ناصر اصلانی معاون مقابله با عرضه و امور بين‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مجموع کشفیات این هفته ۹۰۲۷ كيلوگرم مي‌باشد که در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته (۸۴۳۰كيلوگرم) حدود ۷ درصد افزایش دارد.

وی افزود: ۷۰۸۱ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۷۸ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.

معاون دبیرکل ستاد بیان کرد: همچنین از این میزان ۱۰۱۸ کیلوگرم مرفین، ۶۱۳ کیلوگرم حشیش، ۱۳۳ کیلوگرم هروئین، ۱۰۳ کیلوگرم گراس، ۲۸ كيلوگرم شیشه و ۵۱ كيلوگرم ساير مواد كشف شده است.

اصلانی اظهار داشت: در هفته اخیر مجموعاً ۵۴۰۳ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۳۳۳۵ نفر به اتهام قاچاق و توزيع مواد مخدر و ۲۰۶۸ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. همچنین در ميان دستگيرشدگان اين هفته ۵۹ نفر  از اتباع بيگانه مي‌باشند.

وی با بيان اينكه بالغ بر ۷۵ درصد كشفيات اين دوره زماني مربوط به هفت استان كشور مي‌باشد،‌ اظهار داشت: بيشترين حجم كشفيات با ۱۳۶۲ كيلوگرم مربوط به استان کرمان است كه معادل ۱۵ درصد كشفيات كشور مي‌باشد و هرمزگان با ۱۰۴۵ کیلوگرم، خراسان رضوی با ۱۰۴۰ كيلوگرم، خراسان جنوبی با ۹۱۳ کیلوگرم، اصفهان با ۹۵۹ کیلوگرم، سیستان و بلوچستان با ۸۸۲ كيلوگرم و فارس با ۵۲۸ کیلوگرم به ترتيب در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم كشفيات ۵ استان اولويت‌دار حوزه مقابله يعني سيستان و بلوچستان، بوشهر، کرمان، خراسان جنوبی و هرمزگان از كشفيات كشور در هفته مذكور ۴۹ درصد است.

اصلانی اظهار داشت: طي اين مدت ۲۲۹ دستگاه خودرو توقيف شد و ۶۵ درصد کشفیات اطلاعاتی و ۲۹ درصد انتظامی بوده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: